افزایش ظرفیت تولید اتیلن کره جنوبی

سرمایه گذاری 450 میلیون دلاری توتال وهانوا درصنعت پتروشیمی کره جنوبی ظرفیت تولید اتیلن در آسیای جنوب شرقی را افزایش می دهد.
 به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی هانوا-توتال (Hanwha Total Petrochemical) که حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت های توتال فرانسه و هانوا کره جنوبی به شمار می رود؛ اعلام کرد که قصد دارد با سرمایه ای معادل 450 میلیون دلار، مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی خود واقع در شهر بندری دائسان (Daesan) کره جنوبی را توسعه دهد.
 گفتنی است که طرح توسعه ای یادشده با هدف افزایش30 درصدی ظرفیت تولید اتیلن این مجموعه و رساندن آن به رقم یک میلیون و 400 هزار تن در سال انجام می گیرد.
بر اساس این گزارش، اواخر سال 2014 میلادی، مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه دائسان که در زمینی به مساحت سه میلیون و 300 هزار فوت مربع احداث شده است؛ با هزینه ای حدود 2 میلیارد دلار ارتقاء یافت که به دو برابر شدن ظرفیت تولید آن به منظور تامین تقاضای فراینده برای پلاستیک ها انجامید.
شرکت پتروشیمی هانوا-توتال در سال 2003 میلادی در قالب طرحی مشترک (JV) میان شرکت خوشه ای هانوا کره جنوبی و شرکت توتال فرانسه تاسیس شد و هر یک از دو شرکت 50 درصد از سهام آن را در اختیار دارند.
 این گزارش می افزاید: طرح توسعه ای اخیر برای افزایش ظرفیت تولید اتیلن این مجموعه، می تواند به تامین تقاضای فزاینده از سوی بازار داخلی نیز کمک کند. شرکت توتال می گوید: پروژه جدید از طرفی می تواند عرضه اتیلن به بازار رو به رشد چین که عمده نیاز خود به این محصول را از طریق واردات تامین می کند؛ افزایش دهد.
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۲۸
تعداد بازدید : ۸۰۱