قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت، برای تحویل در ماه جولای امروز با ۱۸ سنت، معادل ۰.۴ کاهش به ۵۱ دلار و ۳۴ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تولید نفت این نگرانی را افزایش داده که توافق  کاهش تولید ممکن است نتواند به میزان قابل توجهی موجب مهار مازاد عرضه موجود در بازار شود، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

با وجود اینکه احتمال تمدید توافق کاهش تولید در نیمه دوم سال قوت گرفته، روند کند کاهش میزان ذخایر جهانی نفت موجب شده تا قیمت نفت کاهش یابد.

بر اساس محاسبات رویترز، انتظار می رود میزان ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش یابد، اما میزان ذخایر همچنان حدود 10 درصد بالاتر از رقم پایان سال است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، برای تحویل در ماه جولای امروز با 18 سنت، معادل 0.4 کاهش به 51 دلار و 34 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز 53 سنت کاهش یافته بود. قیمت نفت برنت هفته گذشته پس از شروع مجدد فعالیت دو میدان نفتی مهم لیبی به پایین ترین رقم یک ماه گذشته یعنی 50 دلار و 45 سنت رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن با 20 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش به 48 دلار و 64 سنت رسید.

پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان تولید نفت روسیه با اندکی کاهش از 11.05 میلیون بشکه در روز در ماه مارس به 11 میلیون بشکه در ماه آوریل رسیده است، قمیت نفت اندکی ترمیم شد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت و تولید کنندگان غیراوپکی از جمله روسیه قرار است روز 25 می در وین در مورد تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید با یکدیگر رایزنی کنند.

کانامه گوکان، تحلیلگر بازار نفت در توکیو گفت: «عرضه بالای نفت به ویژه در اروپا قابل توجه است و این مانع از رشد قیمت نفت برنت می شود... به طور کلی تقاضا در حال تضعیف است و میزان ذخایر افزایش داشته است.»

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۴۱۳