صادرات بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از منطقه ویژه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: پارسال، صادرات کالاهای غیرنفتی از منطقه ویژه پارس به بیش از ١٤ میلیارد دلار رسید.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی اعلام کرد: پارسال در مجموع ٣٤ میلیون و ١٩٥ هزار و ٩٦٥ تن کالا به ارزش ١٤ میلیارد و ٩١٧ میلیون و ٨٥٠ هزار و ٣٤٩ دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شده است که از نظر وزنی دارای افزایش ٤١ درصدی و از نظر ارزش دلاری، دارای افزایش ٢٢ درصدی است.

وی افزود: میزان صادرات غیرنفتی طی این مدت، ١٦ میلیون و ٦٨٠ هزار و ٧٨٠ تن به ارزش هفت میلیارد و ٩٠٦ میلیون و ٦٠٣ هزار و ٧٧٨ دلار بوده که  نسبت به مدت مشابه پارسال، از حیث وزن ٢٦ درصد و از لحاظ ارزش ٨ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: در ١٢ ماه پارسال، ١٧ میلیون و ٥١٥ هزار و ١٨٥ تن میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد و ٠١١ میلیون و ٢٤٦هزار و ٥٧١ دلار به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی ٥٩ درصد و از نظر ارزشی ٤٣ درصد افزایش یافت است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به صادرات منطقه ویژه پارس در اسفند ماه پارسال، عنوان کرد: در مجموع طی اسفندماه سال ٩٥، سه هزار و ١٨١ تن محصولات کالاهای غیرنفتی و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ٣٣١ میلیون و ٠٦٧ هزار و ٤٠٠ دلار از منطقه صادر شده است.

وی گفت: یک میلیون و ٥٧٣ هزار و ٠٦٥ تن میعانات گازی به ارزش ٦١٧ میلیون و ٠٨١ هزار و ٩٣٦ دلار طی اسفندماه پارسال صادر شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ٤٣ و ٣٩ درصد نسبت به مدت مشابه سال ٩٤ افزایش یافته است.

یوسفی، میزان صادرات غیرنفتی منطقه در اسفندماه پارسال را یک میلیون و ٦٠٨ هزار و ٣٠٤ تن به ارزش ٧١٣ میلیون و ٩٨٥ هزار و ٤٦٤ دلار عنوان کرد و افزود: صادرات غیرنفتی در اسفندماه پارسال از نظر وزنی ٣٢ و از لحاظ ارزش ١٥ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل این سازمان تاکید کرد: در مجموع طی اسفندماه پارسال، سه میلیون و ١٨١ هزار و ٣٦٩ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ٣٣١ میلیون و ٠٦٧ هزار دلار از منطقه ویژه پارس صادر شده است که دارای افزایش ٣٧ درصدی به لحاظ وزنی و ٢٥ درصدی به لحاظ ارزش ریالی است.

مهم‌ترین کالاها و محصولات غیرنفتی صادراتی که از منطقه ویژه پارس صادر می‌شود به ترتیب دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول است که به ٢٩ کشور مختلف صادر می‌شود.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۳۵۹