نقش آفرینی پتروشیمی های غرب کشور در افزایش تولید محصولات پتروشیمی

نقش آفرینی پتروشیمی های غرب کشور در افزایش تولید محصولات پتروشیمی
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب، امسال همزمان با افزایش خوراک دریافتی رشد تولید را رقم خواهند زد.
علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که پتروشیمی های واقع در مسیرخط لوله اتلین غرب از ابتدای سال جاری نسبت در مقایسه با سال گذشته محصولات بیشتری را تولید کرده اند، اظهار کرد: با توجه به افزایش خوراک این مجتمع ها، پیش بینی می شود امسال مشارکت بیشتر این پتروشیمی ها در روند افزایش تولید را شاهد باشیم.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که پیش بینی می کنیم در سال جاری حدود 7 میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی افزایش داشته باشد، گفت: پیش بینی ما این است که حدود 50 تا 60 درصد از این مقدار افزایش تولید امسال از محل واحدهای موجود که تکمیل ظرفیت داشته اند تامین شودو 30 تا 40 درصد توسط پروژه های جدید صورت گیرد .
بساق زاده تصریح کرد:  میزان تولید محصولات پتروشیمی درسال96 با وجود طرح های جدیدی که درسال گذشته وارد مدار تولید شده است رشد را تجربه خواهد کرد.
وی با بیان این که سال گذشته بیش از 50 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید شد گفت: بر اساس آمارهای موجود و مقایسه با سال 94 می توان گفت که در بخش تولید 8 درصد، بخش فروش صادارتی براساس تناژ 15 تا 17 درصد و در بخش تولید مصرف داخلی 8 تا 10 درصد افزایش داشتیم.
عضوهیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال 7 طرح جدید درصنعت پتروشیمی به بهره برداری برسد.
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۰
تعداد بازدید : ۳۴۵