بازتاب گسترده سفر رئیس اوپک به باکو در رسانه های آذری

بازتاب گسترده سفر رئیس اوپک به باکو در رسانه های آذری
رسانه های منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، سفر دکتر سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت ایران و رئیس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به طور گسترده پوشش دادند.

خبرگزاری ترند در خبری با عنوان «رئیس اوپک وارد آذربایجان شد»، به نقل از عباس اسکندری، سخنگوی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: مهم ترین محور مذاکرات مسئولان دو کشور در این سفر، همکاری های دو جانبه در بخش انرژی و پروژه های مشترک در این زمینه خواهد بود.

پایگاه خبریای.پی.ای نیز اعلام کرد: به احتمال زیاد دیدارهای مسئولان ایرانی و آذربایجانی منجر به انعقاد یک قرارداد بلندمدت صادرات گاز از آذربایجان به ایران خواهد شد.

خبرگزاری نیوز آذربایجان نیز با اشاره به استقبال ناطق علی یف، وزیر صنایع و انرژی جمهوری آذربایجان، از دکتر میرکاظمی، به نقل از آذر اسیملی، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد: در نشست مسئولان ایرانی و آذری، درباره همکاری دو کشور در زمینه های نفت و انرژی، گفت و گو خواهد شد.

nh

از جمله مسائل مورد بحث در زمینه های یاد شده، بهره برداری از میدان های مشترک و تولید، فراوری و فروش انرژی خواهد بود.

به گفته اسیملی، در این نشست ها، بحث هایی نیز درباره همکاری های احتمالی در زمینه پتروشیمی و انرژی های جایگزین، مطرح می شود.

وی گفت: برای تضمین همکاری دو کشور در بخش نفت و انرژی، پیشنهاد ایجاد یک بانک انرژی نیز مطرح شد که پس از بررسی جزئیات ساختار آن از سوی کارشناسان دو کشور، این پیشنهاد به طور رسمی اعلام می شود.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز همچنین احتمال داد پس از دیدار وزیر نفت ایران از جمهوری آذربایجان، سالانه 5 میلیارد متر مکعب گاز آذربایجان به ایران صادر شود.

دکتر سید مسعود میرکاظمی، رئیس اوپک، صبح امروز (چهارشنبه 22 دی) با هدف مذاکره با مقام های آذربایجان در باره گسترش همکاری های دو کشور در حوزه انرژی و مدیریت انرژی در سطح بین الملل به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرد.

۲۳ دی ۱۳۸۹ ۱۱:۰۱
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۲۱۳