پژوهش راهکار اصلی مشکلات اقتصادی کشور است

پژوهش راهکار اصلی مشکلات اقتصادی کشور  است
مدیر عامل شرکت مشاوران آزمای نفت ایرانیان با تاکید بر اهمیت حوزه پژوهش در برون رفت از مشکلات کشور،گفت: متاسفانه حمایتی از شرکت های فعال در حوزه پژوهشی نمی شود.
به گزارش خبرنگار اوپکس ، وحید ابراهیمی با اشاره به تاکید ات مقام معظم رهبری درباره اهمیت پژوهش در حرکت توسعه ای کشور، گفت: راهکار اجرایی برای مسائل کشور، توجه به شرکت های دانش بنیان است. مجموعه های فعال در حوزه پژوهشی راهکار برون رفت از مشکلات فعلی کشور است.
وی با بیان این که در حال حاضر توجه کافی به شرکت های حوزه پژوهش در کشور نمی شود، افزود: هیچ حمایتی از نظر اعتبار و تسهیلات به شرکت های پژوهشی نمی شود . علاوه بر آن  با وجود تاکید بالاترین مقام کشور به اهمیت پزوهش اما ، دستو العمل ها آیین نامه های زیادی در مقابل فعالیت ما سنگ اندازی می کنند.
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با تاکید بر این که فقدان آگاهی و تخصص لازم در حوزه فرآورده های نفتی یکی از مشکلات گسترده این حوزه است، افزود:  برای رفع چنین مساله ای  اصول کاربردی فرآورده ها در جلد تهیه و  در نمایشگاه امسال برای اولین بار رونمایی شد .
  ابراهیمی در ادامه تشریح کرد : نفت خام و فرآورده های نفتی، بنزین و گازوییل ، قیر ، روغن موتور ، تقطیر نفت خام ، آزمون ها و ارزیابی نفت خام ، آزمون های اختصاصی روغن موتور، روانکارها، روغن دنده و روغن گیربکس و ضد یخ و گریس عنوان ها و موضوعات این مجموعه ده جلدی است که توسط مرکز آموزش مشاوران آزمای نفت ایرانیان منتشر شده است.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۴۴۵