دولت پالایشگاهها را وادار به تخصیص خوراک تولیدکنندگان کند

دولت پالایشگاهها را وادار به تخصیص خوراک تولیدکنندگان کند
سید محسن ضوئی گفت: دولت برای حمایت از بخش خصوصی باید پالایشگاهها را وادار به تخصیص خوراک واحدهای کوچکتر کند.

  سید محسن ضوئی  گفت: دولت برای حمایت از بخش خصوصی باید پالایشگاهها را وادار به تخصیص خوراک واحدهای کوچکتر کند.

 مدیرعامل شرکت ثمین شیمی  در گفتگو با خبرنگار اوپکس  با بیان این تامین خوراک مهمترین چالش واحدهای تولیدی  پارفن در کشور دانست و افزود: شرکت پخش و پالایش  تا پیش از سال 87  تامین مواد اولیه را  بر اساس سهمیه بندی به واحد های تولیدی اختصاص می داد اما پس از سال 87 و خصوصی سازی پالایشگاهها  در توافقنامه ای بین خریداران  قرار شد که  پالایشگاهها بر اساس  فرمولی  خوراک بگیرند  و سهمیه ها را  در قالب  فرمول مذکور به واحد های پایین تر پالایشگاهها هم تسری پیدا دهند.

 وی  افزود: با وجود این  توافقنامه، پالایشگاهها مواد اولیه را  از پالایشگاه مادر تحویل گرفتند اما به واحد های کوچکتر  براساس سهمیه ها تحویل ندادند و قیمت های بالاتری برای  آن تعیین کردند.

 مدیر عامل شرکت ثمین شیمی   با اشاره به  تولید محصول مشابه  توسط  پالایشگاهها تصریح کرد:  گاهی پالایشگاهها اقدام به تولید  پارافن می کنند و  چون بهای تمام شده تولید این کالا توسط پالایشگاه بسیار پایین تر  از بهای آن در واحدهای تولیدی می  شود ؛ در نتیجه قیمت پایین تری نسب به ما در بازار ارائه می دهند که برای ما مشکل ساز است.

ضوئی  در ادامه اظهار کرد: تنها  دولت  یعنی وزارت صنایع یا وزارت نفت  قادر است پالایشگاهها را وادار به رعایت دستورالعمل ها  و تخصیص خوراک به واحد های  تولید فرآورده های نفتی کند و باید این حمایت ها را از بخش خصوصی انجام دهد.

 عضو هیئت رئیسه  اتحادیه  صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران  درباره تاثیرات برجام بر فعالیت های صادرکنندگان پارافن گفت:  هرچند که در حوزه  کشتیرانی  شرایط بهتر شده است اما نقل و انتقالات مالی  و گشایش ال سی بین  ایران و کشورهای خارجی هنوز مشکل است.

 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۴۹۳