تحویل خوراک واحدهای تولیدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است

تحویل خوراک واحدهای تولیدی  برای تحقق اقتصاد مقاومتی  لازم است
مدیر عامل شرکت رهام اسپرلوس گفت:پالایشگاهها باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی سهمیه خوراک واحد های تولیدی را تحویل دهند تا صنعت فعال و اشتغالزایی شود.

عبدالرسول میرزایی در گفتگو به خبرنگار اوپکس با  بیان اینکه شعارها یه تنهایی نمیتواند  محقق اقتصاد مقاومتی باشند، گفت: برای تحقق  شعار اقتصاد مقاومتی ، باید  در عمل  به تولید و اشتغال توجه کرد. پالایشگاهها وقتی می توانند در عمل چنین نقشی  داشته باشند که مشکل تامین خوراک را برطرف کنند. در حالی که پالایشگاه ها به جای تحویل خوراک به واحدهای تولیدی ، عرضه صادراتی می کنند و برای کشورهای دیگر تولید و اشتغال ایجاد می کنند.

 وی افزود : ما پیشنهاد میکنیم توافقی ایجاد شود که پالایشگاهها 30 درصد از خوراک را به واحدهای تولیدی و 70 درصد از آن را در بورس ارائه دهند.با این کار بسیاری از واحد های نیمه تعطیل ، فعال می شوند و اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به لزوم افزایش اختیارات اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران اظهار کرد: چنین  واحد توانمندی میتواند مانند اتحادیه طلافروشان در قیمت گذاری نقش داشته باشد  اما میبینیم که در کمسیون قیر این اتحادیه ، قیمتی تعیین می شود اما  این محصول در بازار با قیمتی پایین تر  به فروش می رسد.  علاوه بر این  باید همه واحدها عضو این اتحادیه شوند تا قدرت عمل را بالاتر ببرند.
 
مدیر عامل شرکت رهام با اشاره به برجام و تغییر فضای حاکم بر بازار فعالیت آن ها گفت: صنعت نفت ما فرسوده بود و برای افزایش بهره وری در آن نیاز به استفاده از تجهیزات جدید بود بنابراین پس از از بین رفتن تحریم ها اقدام به واردات 4 نوع تکنولوژی برتر کردیم که قادر است بهره برداری را تا 300 درصد افزایش دهد.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۵۴۶