حمایت از تولید داخلی ضامن امنیت اقتصادی و اجتماعی است

حمایت از تولید داخلی ضامن امنیت اقتصادی و اجتماعی است
شرکت فن آوران پارسیان اولین و تنها شرکت فعال در حوزه انتقال تکنولوژی و بومی سازی پمپ های برقی غوطه ور درون چاهی با برند ایرانی (Fanavaran Lift Solutions) FLS است .این شرکت در ۱۵ سال فعالیت اش به خوبی توانسته گوی رقابت را از رقیبان خود ربوده و گام های موثری در زمینه اشتغال زایی و کار آفرینی براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب بردارد .بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فرصتی شد تا با مهندس ایرج قاسمی معاون نفت و گاز شرکت فن آوران پارسیان به گفتگو بنشینیم ، در طول گفتگو مدیر خلاق و اخلاق مدار فن آوران پارسیان ما را در جریان فعالیت های این شرکت قرارداد .

برای آشنایی بیشتر با این شرکت مصاحبه را بخوانید .

از تاریخچه شرکت برای خوانندگان اقتصاد و نمایشگاه بگویید، شرکت شما به طور مشخص در چه حوزه هایی فعال است ؟
شرکت فن آوران پارسیان در سال ۱۳۸۱ به منظور اجرای پروژه های صنعتی تاسیس و ثبت گردید. از ابتدای تشکیل، ساختار شرکت به گونه ای پایه ریزی شد که توان راهبری پروژه های EPC را متناسب با نیازمندی کارفرمایان، به صورت کلید در دست، مدیریت طرح یا مدیریت هر یک از اجزای پروژه به تنهایی و یا ترکیبی در بخش های طراحی و مهندسی، تامین تجهیزات و ماشین آلات ، اجرا، نصب و راه اندازی داشته باشد . غنای منابع انسانی متخصص و مجرب، توانایی جلب همکاری شرکت های صاحب فناوری های نوین و وجود ساختار منعطف، سبب شده است که این شرکت پروژه هایی در صنایع گوناگون و با زمینه هایی متفاوت را با شایستگی به انجام رسانده و با اجرای این پروژه ها، ضمن ایجاد ارزش افزوده برای کارفرمایان آنان را به فناوری روز تجهیز نماید.
تاکنون چه افتخاراتی کسب کرده اید ؟
فن آوران پارسیان با چشم انداز «مؤثر در اجرای پروژه های ملی» نسبت به ایجاد یکی از گسترده‌ترین شبکه های اجرایی به منظور رقابت با شرکت های معتبر در چهار حوزه تخصصی نفت و گاز ، صنعت و معدن و انرژی های نو فعالیت نموده است و توانسته است به عنوان همکار مورد اعتماد مشتریان، ارائه خدمت نماید.
این شرکت با اتخاذ راهبرد “استراتژی نوآوری ” و “ایجاد شبکه همکار توانمند”، ضمن ایجاد مزیت رقابتی، نوید شروع فعالیت به عنوان اولین GC صنعتی کشور در اجرای پروژه های ملی را می‌دهد.
از فعالیت های شاخص شرکت شما در حوزه صنعت بگویید .
شرکت فن آوران پارسیان نسبت به انجام طرح پژوهشی (نقشه راه دست یابی به دانش طراحی و بومی سازی تجهیزات اصلی صنعت نفت ) اقدام نمود و در این راستا بر اساس دستور وزیر محترم نفت مبنی بر بومی سازی اقلام ده گانه تجهیزات استراتژیک نفتی از هیچ تلاشی فروگذار ننموده است .براساس این الگو شرکت ما با انجام فرآیند انتقال تکنولوژی و بومی سازی تولید و تعمیر پمپ های غوطه ور درون چاهی ( ESP )و سرمایه گذاری و ایجاد زیر ساخت های لازم نسبت به تجهیز یک کارخانه تخصصی این قابلیت مهم را برای کشور فراهم نمود .این کارخانه قابلیت تولید و تعمیر انواع پمپ ،موتور ،تفکیک گر گازی و دیگر مجموعه های مرتبط با این تجهیز را داراست .
مهم ترین دست آورد شرکت شما در سال ۹۵ چه بوده است ؟
در سال ۹۵ شرکت فن آوران پارسیان با انعقاد قرارداد با شرکت نفت فلات قاره ایران و به موازات تکمیل کارخانه تخصصی تولید و تعمیر پمپ های درون چاهی( ESP ) با عیبنیت بخشیدن به شعار رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ مبنی بر «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» نسبت به اجرایی نمودن این مهم گام نهاد .
انتظارتان از دولت و مسئولین چیست ؟
انتظار ما ازمدیران ومسئولین محترم این است که با اعتماد به جوانان ایرانی و حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده زمینه بهره برداری هر چه بیشتر از این توانمندی ها و ایجاد زیر ساخت های صادراتی این محصولات و خدمات مهندسی را فراهم آورند .

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۴۷۱