عدم ثبات قیمت خوراک مهم ترین چالش صنعت فرآورده های نفتی است

عدم ثبات قیمت خوراک مهم ترین چالش صنعت فرآورده های نفتی است
مدیرعامل شرکت صنایع تولید گوهر صفا کرکس گفت: عدم ثبات قیمت خوراک و مالیات ارزش افزوده مواد اولیه مهم ترین چالش صنعت فرآورده های نفتی است.

ناصر شهریاری در گفتگو با خبرنگار اوپکس  با بیان این که مهم ترین چالش شرکت های فعال در حوزه فرآورده های نفتی، عدم ثبات قیمت  خوراک است، افزود:  قیمت گذاری خوراک از سوی پالایشگاه هیچ منطقی ندارد ولی تولیدکنندگان مجبور به تهیه مواد اولیه هستیم .

 وی درباره مسائل مالیاتی  واحد های تولید و صادرات تصریح کرد:  ما 9 درصد مالیات ارزش افزوده مواد اولیه را پرداخت می کنیم اما روند تکمیل و صادرات برای برگشت مالیات ارزش افزوده طولانی می شود.

 مدیرعامل  صنایع تولید گوهرصفا کرکس  با بیان این که روند صادرات پس از برجام منطقی شد، افزود:  در سالی که گذشت توانستیم به صورت مستقیم تجارت کنیم و با این که هنوز گشایش ال سی مشکل است توانستیم وجوه خود را وارد کشور کنیم.

  شهریاری  تعامل دولت یازدهم با واحدهای صادرکننده فرآورده های نفتی را بسیار اثربخش ارزیابی کرد و افزود: بخشنامه ها در زمینه تولید در این دوره اصلاح شد و وقتی از سوی خانه صنعت و معدن هر  جلسه ای تشکیل می شد حتما اتفاق مثبتی در خصوص موضوع جلسه رخ می داد.

  عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران  با تاکید بر این که ارتباط دولت  در زمینه تولید و صنعت بسیار مثبت بوده است،  گفت:  این دولت 50 درصد چالش های حوزه صنعت را برطرف کرده است و اگر ابقا شود و طرح های زیربنایی آغاز شده را به پایان برساند ، مابقی چالش ها حل و شکوفایی اقتصادی در کشور قابل مشاهده خواهد بود. 
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۳۷
تعداد بازدید : ۸۷۲