دولت آماده واگذاری امور به بخش خصوصی است

دولت آماده واگذاری امور به بخش خصوصی است
معاون مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه دولت امادگی واگذاری بخشی از وظایف اجرایی را به بخش خصوصی دارد، گفت: به نظر می رسد که بخش خصوصی هنوز امادگی لازم را برای حضور در این سطح ندارد .

 علیرضا رجب پور در گفتگو با خبرنگار اوپکس  با بیان این که  تاکنون تامین نیاز داخل کشور  اولویت  اول  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بوده است، گفت:  اکنون با توجه به توسعه گاز  طبیعی از  یک سو  و تولیدات پالایشگاههای جدید، فرآورده های نفتی مازاد  بر نیاز کشور  ایجاد شده است.

  وی افزود:  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی معتقد است که باید تعاملات بین شرکت های دولتی  که  انحصار تولید این فرآورده ها را دارد با بخش خصوصی که در زمینه تجارت فعالیت میکند گسترده تر شود.  بنابراین علاقه مندیم فرآورده های نفتی را به  تجار و بازرگانان فعال  با اولویت   کشورهای  حاشیه خلیج فارس   و  پس از ان  به کشورهای خاور دور  ارائه دهیم. تا  هم  برای کشور  توسعه اقتصادی به ارمغان اورده باشیم و  هم این که شرکتهای بخش خصوصی هم بتوانند  سهم بیشتری در بازار های منطقه ای داشته باشند.

                  

    معاون مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره تعامل دولت با بخش خصوصی در حوزه فرآورده های نفتی گفت: دولت امادگی دارد  که بخشی از   وظایف اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کند و خودش تنها نگاه حاکمیتی و نظارتی داشته باشد اما به نظر می رسد که بخش  خصوصی هنوز امادگی لازم را برای حضور در این سطح ندارد .

 رجب پور افزود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  که انحصار توزیع و تامین فراورده های نفتی  داخل کشور را در دست دارد. حتی برای مازاد  نیاز هم مایل نیست که تجارت دولتی راه بیانداز د. بلکه ترجیح می دهد بخش خصوصی فرآورده ها را بخرد و  صادر کند.

 وی درباره  تعامل شرکت ملی فرآورده های نفتی با اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران اظهار کرد:   تامین خوراک به سیاست های  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در تامین خوراک صنایع بزرگ و کوچک باز می گردد  که در سالهای اخیر  هیچ تغییری نکرده است . هر واحدی که پروانه بهره برداری داشته باشد و به فراورده های نفتی نیاز داشته باشد ؛تامین آن براساس مکانیسمی انجام می شود.

    معاون مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان تصریح کرد: برای بخش صادرات و حضور در بخش بین الملل امکانات  همه جانبه برای عرضه فراورده ها داریم . فراورده ها هم در بورس عرضه می شود ب و هم برای ارائه در بورس و هم برای  صادرکنندگان وجود دارد.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۲۳
تعداد بازدید : ۵۰۲