تامین خوراک اصلی ترین دغدغه تولیدکنندگان فرآورده های نفتی

تامین خوراک اصلی ترین دغدغه تولیدکنندگان فرآورده های نفتی
رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران چالش ها و دغدغه های تولیدکنندگان فرآورده های نفتی را تشریح کرد.

  فرزان گلچین در نشست خبری که  در روز چهارم   بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت:  دغدغه های حوزه تولید و صادرات فراورده های نفتی  دچار چالش ها و مساله های متفاوتی است . استانداردسازی تولیدات، تهیه خوراک  از حمله این مسائل است.

 وی افزود: تولیدکننده های هیدروکربنی، تولیدکننده های پارافین و قیر و تولیدکنندگان روغن خای تصفیه دوم با موضوع تامین خوراک مواجه هستند.  ما به دنبال راه اندازی سامانه ای برای سازماندهی این مساله برای تولیدکنندگان فرآورده های نفتی هستیم

  حسن  تاجیک، رئیس کمسیون قیر  اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه 95 دصد از تولیدکنندگان قیر عضو اتحادیه هستند، گفت:  در سال گذشته 3.5میلیون  تن قیر   صادرشدو 2.5 میلیون تن هم به مصرف داخلی اختصاص پیدا کرد. 

 حسین منیری، عضو  هیات مدیره  اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی  هم در ادامه این نشست  گفت: سالانه یکهزار و  صد هزار تن در کشور روغن تولید می شود و مصرف روغن در سال 700 تا 800 هزار تن  برآورد شده است   که 500 تا 600 هزار تن از آن ها به چرخه تولید باز می گردد.

احمد صرامی، بازرس  اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی  هم در نشست خبری حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز  و پالایش   گفت: من دو پیشنهاد دارم .  اول آنکه  صنعت فرآورده های نفت و گاز از صنعت گاز  تفکیک شود و دوم آنکه تولیدکنندگان قدیمی  در قیمت گذاری فرآورده ها  در منطقه نقش داشته باشد.

پیام پرندا ، معاون بین الملل اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران  درباره رفع تحریم ها  گفت:  پس از برجام  هزینه بیمه  یک سوم  و هزینه های حمل و نقل یک چهارم نسبت به گذشته کاهش داشت.

 وی افزود: دسترسی تجار ایرانی به بازارها خلیج فارس در بازه زمانی پس از برجام 33 درصد افزایش داشت اما در موضوع فاینانس به دلیل اعتبار مالی پایین تاجران هنوز گشایشی اتفاق نیفتاده است. 

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۰۹
تعداد بازدید : ۵۷۸