عربستان و روسیه با تمدید توافق کاهش تولید نفت موافقت کردند

عربستان و روسیه اعلام کردند، به منظور کاهش مازاد عرضه موجود در بازار نفت، از تمدید توافق کاهش تولید توسط تولید کنندگان نفت تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، عربستان و روسیه اعلام کردند، به منظور کاهش مازاد عرضه موجود در بازار نفت، از تمدید توافق کاهش تولید توسط تولید کنندگان نفت تا پایان سه ماهه نخست سال 20188 حمایت می کنند. این اعلام موضع موجب جهش قیمت جهانی نفت شد.

وزرای انرژی دو تولید کننده بزرگ جهان در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی در پکن گفتند، تمدید کاهش تولید بر اساس ارقام توافق شده قبلی برای رسیدن به هدف کاهش میزان ذخایر جهانی نفت به متوسط 5 سال اخیر ضروری است. این دو کشور موضع خود را در نشست 25 می اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت که عضو توافق کاهش تولید هستند ارائه خواهد شد.

روسیه و عربستان، بزرگترین تولید کنندگان در بین 24 تولید کننده ای که توافق کاهش تولید را امضا کرده اند، در حالی بر تمدید توافق کاهش تولید تاکید کرده اند که تردیدها در مورد میزان تاثیرگذاری این توافق بر مازاد عرضه جهانی در حال افزایش است. افزایش تولید نفت آمریکا این نگرانی را افزایش داده که کشورهای عضو اوپک و دیگر تولید کنندگان نتوانسته اند مازاد عرضه جهانی نفت را مهار کنند. بخش عمده ای از رشد قیمتی که از زمان انعقاد توافق کاهش تولید در اواخر سال گذشته به دست آمده بود خنثی شده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در جریاننشست با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: «لازم است که این توافق تمدید شود زیرا ما تا پایان ماه ژوئن به سطح مورد نظرمان از میزان ذخایر نفت جهان نخواهیم رسید...بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که زمان پایان این توافق احتمالا بهتر است پایان سه ماهه نخست سال 2018 باشد.»

در حالی که اوپک و متحدانش عرضه نفت خود را کاهش داده اند، تولید نفت آمریکا که عضو توافق نیست، به بالاترین رقم از اوت 2015 رسیده و تولید کنندگان نفت شیل در این کشور تعداد سکوهای حفاری خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۴۳۸