انصراف بی پی از همکاری با سینوپک چین

انصراف بی پی از همکاری با سینوپک چین
توافقنامه خروج شرکت (بی پی) از یک طرح مشترک پتروشیمی در کشور چین امضا شد.
به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت انگلیسی بی پی (BP) به تازگی توافقی به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار را با شرکت نفت دولتی سینوپک برای واگذاری سهام خود در شرکت پتروشیمی SECCO چین به امضاء رساند. 
بر اساس این گزارش ، در حال حاضر بی پی به همراه سینوپک 50 درصد از سهام این طرح مشترک را در اختیار دارند و 50 درصد باقیمانده در اختیار هلدینگ پتروشیمی شانگهای است. انتظار می رود این قرارداد تا پایان سال جاری میلادی نهایی شود. 
شرکت SECCO یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الفین ها (شامل اتیلن و پروپیلن) که در تولید محصولات شیمیایی و انواع پلاستیک کاربرد دارند؛ به شمار می رود. 
ریتا گریفین، رئیس اجرایی شاخه پتروشیمی بی پی، می گوید: واگذاری اخیر بخشی از راهبرد ما برای تمرکز بر حوزه هایی است که در آن ها از فناوری های اختصاصی و قدرت رقابت پذیری بالاتری برخورداریم.
وی افزود: با این حال شرکت بی پی با هدف تقویت جایگاه خود در بازار چین، همچنان به تلاش برای مشارکت در طرح های پتروشیمی دیگری در این کشور ادامه خواهد داد.
برپایه این گزارش ، علاوه بر سهام بی پی در SECCO، این شرکت بخشی از سهام سه طرح مشترک پتروشیمی دیگر در چین، شامل بی پی- جوهای (BP Zhuhai) را در اختیار دارد و باید به این نکته اشاره کرد که مجتمع تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) شماره 3 جوهای، در نوع خود بزرگترین در سطح جهان محسوب می شود. 
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۴۸۹