چه کالاهایی را می‌توان به امارات متحده عربی صادر کرد؟

چه کالاهایی را می‌توان به امارات متحده عربی صادر کرد؟
نشست بررسی ظرفیت‌های صادراتی ایران به امارات متحده عربی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار می‌شود.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران در ادامه  نشست‌های کارشناسی خود برای بررسی ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه، چهارمین نشست کارشناسی خود را به کشور امارات متحده عربی اختصاص داده است.


این نشست و برنامه‌های مشابه، با هدف توانمندسازی اعضای اتاق بازرگانی تهران و فعالان اقتصادی کشور در زمینه شناسایی نیازهای وارداتی بازارهای منطقه که مورد توجه فعالان اقتصادی بخش خصوصی قرار دارد، برگزار می‌شود.
 معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران در سال 1395 سه نشست با موضوع بررسی‌ ظرفیت‌های صادرات به کشورهای پاکستان، ترکیه و عراق و روسیه برگزار شد. اکنون نیز نخستین جلسه این سلسله نشست‌ها در سال 1396 به موضوع «بررسی ظرفیت‌های صادراتی ایران به کشور امارات متحده عربی» اختصاص یافته است.


امارات متحده عربی یکی از شرکای مهم تجاری کشور ما محسوب می‌شود که سهم بالایی از صادرات کالاهای ایرانی و واردات کالاهای خارجی به ایران را در اختیار دارد. امارات یکی از مراکز صادرات مجدد کالا در منطقه است که شناسایی ظرفیت‌ها، محدودیت‌ها و فرصت‌های تجاری در آن می‌تواند برای بخش خصوصی کشور بسیار مفید و سودمند باشد.
در نشست معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران در مودر این کشور، تصویری مقایسه‌ای از شاخص‌های اقتصادی کشور ایران و امارات متحده عربی ارائه می‌شود و نیازهای عمده وارداتی این کشور امارات متحده عربی مورد بررسی قرار می‌گیرد. هم‌چنین زمینه‌های توسعه صادرات کالاهای ایرانی به امارات مورد شناسایی و بحث قرار می‌گیرد و در مورد نحوه بهره‌برداری فعالان اقتصادی از منابع بین‌المللی برای کسب اطلاعات تجاری نیز مباحثی مطرح می‌شود.


فعالان اقتصادی و اعضای اتاق تهران می‌توانند در این نشست که روز شنبه 31 اردیبهشت ماه 96 از ساعت 14 تا 16 در سالن کنفرانس طبقه ششم ساختمان شماره 2 اتاق بازرگانی تهران واقع در خیابان بیست و یکم خالد اسلامبولی (وزرا)، پلاک 10 برگزار می‌شود، شرکت کنند. حضور در این نشست برای کلیه فعالان اقتصادی آزاد است و کارشناسان و مهمانانی از نهادهای دخیل در توسعه تجارت نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۵۰۸