تکمیل زنجیره ارزش درصنعت پتروشیمی راهبردی ملی است

تکمیل زنجیره ارزش درصنعت پتروشیمی راهبردی ملی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که روند توسعه صنعت پتروشیمی مطلوب است گفت : با همکاری دولت و مجلس باید زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به عنوان راهبردی ملی تکمیل شود.
غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس درگفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که پتروشیمی ظرفیت بالایی برای توسعه درتمام بخش ها دارد و می تواند ارزش افزوده مطلوبی را ایجاد کند, تاکید کرد: اقدام های موثری در توسعه بالادستی پتروشیمی انجام شده است اما در بخش میان دستی و پایین دستی پتروشیمی باید تلاش بیشتری انجام شود و برای تحقق این امر همگرایی و تعامل میان دولت و مجلس می تواند راهگشا باشد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این که تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی مانع از خام فروشی می شود و زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: بخش تکمیلی صنعت پتروشیمی ظرفیت بالایی دارد و با توجه به کمبود منابع مالی امید است جذب سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی توسعه متوازن این صنعت را رقم بزند.
این نماینده مجلس ضمن مخالفت با هرگونه خام فروشی فراورده های نفتی گفت: خوشبختانه برجام بسیاری از محدودیت هایی را که تحریم برای توسعه صنعت پتروشیمی ایجاد کرده بود را مرتفع ساخته است به طوری که امروز در انتقال دانش و تکنولوژی این صنعت مشکلی وجود ندارد .

شرفی اظهار کرد: باید تلاش کنیم در کنار انتقال فناوری های نوین، سرمایه مورد نیاز را نیز جذب کنیم و در زمینه صادرات نیزبه بازارهای جدید نیزتوجه شود.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۷۳۲