اوکراین فرصت حضور در صنعت نفت ایران را مغتنم می داند

اوکراین فرصت حضور در صنعت نفت ایران را مغتنم می داند
نماینده یک شرکت اوکراینی اعلام کرد این شرکت آمادگی دارد در تأمین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت ایران مشارکت داشته باشد.

آرتم آرتموف، از مدیران شرکت اوکراینی اینترپایپ، با اشاره به سابقه 20 ساله حضور این شرکت در آسیا و خاورمیانه، گفت: تجربه همکاری ما با صنعت نفت و گاز جهان به ما امکان می دهد که به مشتریان ایرانی محصولاتی ارائه کنیم که مورد نیاز آنها باشد.

نشست تقویت روابط تجاری بین ایران و اوکراین روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه با حضور سفیر اوکراین و نمایندگان تجاری ایران و اوکراین برگزار شد. این نشست با توجه به اهمیت توسعه روابط اقتصادی ایران و اوکراین توسط سفارت اوکراین و شرکت بین‌المللی اینترپایپ (تولیدکننده لوله‌های فولادی و چرخ‌های صنعتی قطار) و با حضور نمایندگان شرکت راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت حمل و نقل ریلی رجاء و شرکت مس‌کو (MESCO) در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

در سال ۲۰۱۶ حجم معاملات تجاری ایران و اوکراین 32 درصد افزایش یافت که ارزش این معاملات، معادل بیش از 745 میلیون دلار آمریکا است و امروزه نیز در حال افزایش است. به نحوی که در حال حاضر معاملات تجاری ایران و اوکراین در حال افزایش است و شرکت‌های صنعتی مطرح اوکراینی مانند اینترپایپ که در حوزه ماشین‌آلات، تولید انرژی و فلزات فعال هستند، روابط تجاری خود را با شرکای ایرانی گسترش می‌دهند.

سرگی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در ایران گفت: سال ۲۰۱۶ مهم‌ترین سال در دهه اخیر برای روابط تجاری و اقتصادی ایران و اوکراین بوده است. گفتگو سیاسی بین دو کشور نیز به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و راه‌اندازی برنامه سیستم پرداخت بین بانک‌ها به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دو کشور تبدیل شده است که به عملکرد فعال تبادلات تجاری کمک خواهد کرد.

سفیر اوکراین در ادامه گفت: ما امیدواریم در سال ۲۰۱۷، فرصت‌های جدید، موجب افزایش حجم مبادلات تجاری و ادامه همکاری‌های طولانی‌مدت در حوزه‌های کلیدی اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک شود. به‌طور مثال، ما بر اهمیت تأمین انرژی از سوی ایران در اوکراین تأکید داریم.

در ادامه مراسم دنیس موروزو، مدیر مالی شرکت اینترپایپ، با اشاره به اینکه تلاش‌های سیاست‌مداران موجب همکاری‌های اقتصادی بین ایران و اوکراین شده است، تصریح کرد: اینترپایپ بر آن است تا از سیاست‌های اقتصادی اوکراین در خاورمیانه حمایت کند. در همین راستا اخیراً ما نشست‌هایی مانند این نشست را با همراهی سفارت اوکراین در قطر و عربستان برگزار کردیم.

وی افزود: من معتقدم در چند سال آینده، ایران قابلیت رشد بسیار بالایی را دارد. با توجه به این ظرفیت‌ها ما به‌عنوان یک تولیدکننده محصولات با فناوری پیشرفته در صنعت انرژی، حمل‌ونقل ریلی و ساختمان، آماده‌ایم تا راهکارهای پیشرفته برای نیازهای رو به رشد اقتصاد ایران را فراهم آوریم.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۵۱
تعداد بازدید : ۸۴۱