چند قرارداد پتروشیمی در سالجاری امضا می شود

چند قرارداد پتروشیمی در سالجاری امضا می شود
عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از انعقاد چند قرارداد صنعت پتروشیمی در سالجاری خبر داد.
سید حمید حسینی عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان اینکه در سال جاری قراردادهای مهمی در صنعت پتروشیمی منعقد خواهد شد، تاکید کرد: صنعت پتروشیمی ایران برای جذب سرمایه گذار ظرفیت بالایی دارد از این رو منتظر جهش دوباره این صنعت هستیم.
وی با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی دردولت یازدهم با جهش مواجه شده است، گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته به دلیل افزایش تزریق خوراک و استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای پتروشیمی ، پیش بینی می شودمیزان تولید محصول پتروشیمی امسال تا چندین میلیون تن افزایش یابد.
وی تصریح کرد: براساس اعلام مسئولان صنعت پتروشیمی کشورمان، روند رو به رشد این صنعت در دولت دوازدهم نیز با جدیت و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ادامه خواهد یافت .
عضو اتاق بازرگانی وعضو هیئت رئیسه اتحادیه فراورده های نفت، گاز وپتروشیمی ادامه داد: بعد از برجام امنیت سرمایه گذاری در این کشور بالا رفت به همین دلیل سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی در کشور اعلام آمادگی کردند و امیدواریم در سال جاری قراردادهای مهمی در این بخش منعقد شود.
حسینی با تصریح کرد: در جلساتی که اتاق بازرگانی با سرمایه گذاران خارجی علاقه مند داشته است، این سرمایه گذاران که از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی بودند علاقه مندی بسیاری برای سرمایه گذاری داشتند و همواره در جریان جلسه های مشترک بر حضور در صنعت پتروشیمی کشورمان تاکید دارند.
وی افزود: امروز افزون برخوراک فراوان، فضای سرمایه گذاری درکشور نیز برای حضور شرکت های بین المللی مهیا است و از این رو پیش بینی می شود درسال جاری در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی سرمایه گذار خارجی جذب شود با این حال برخی از موانع موجود نیز توسط مسئولان دولتی باید مرتفع شود.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : ۷۳۲