همزمان با سفر ترامپ به ریاض؛ توافق دو کشور برای توسعه صنعت پتروشیمی آمریکا

توافقنامه سابک و اکسان موبیل برای توسعه فاز بعدی پروژه های پتروشیمی آمریکا به امضای مقام های دو شرکت رسید.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس وایر؛ نمایندگان شرکت های اکسان موبیل و سابک عربستان سعودی در جریان سفر رئیس جمهور ایلات متحده به عربستان سعودی، توافقنامه ای را به منظور انجام مطالعات دقیق و کارشناسی برای توسعه فاز بعدی پروژه های پتروشیمی آمریکا درمنطقه گلف کوست ایالات متحده (به ویژه تگزاس) و برنامه ریزی برای عملیات طراحی و مهندسی پایه (FEED) به امضاء رساندند. 
توافقنامه یادشده با حضور یوسف البنیان، معاون رئیس و مدیر کل سابک، و فیلیپ دوکام، رئیس و مدیر ارشد اجرایی اکسان موبیل عربستان سعودی (EMSA) و جمعی دیگر از مقامات بلندپایه دو شرکت در ریاض، پایتخت عربستان، امضا شد. 
دوکام عنوان کرد: این قرارداد گامی مهم در پیشبرد طرح های توسعه ای منطقه گلف کوست آمریکا به شمار می رود. سابقه همکاری ما با سابک طولانی است و همکاری در پروژه های بالقوه آتی به تقویت بیش از پیش روابط و ایجاد ارزش افزوده برای دو شرکت کمک شایانی می کند. 
بر اساس این گزارش ، درماه آوریل سال جاری میلادی، اکسان موبیل و سابک، سایتی واقع در شهر سن پاتریسیو تگزاس را برای یک مجموعه پتروشیمی پیشنهادی شامل یک واحد کراکر بخار اتان با ظرفیت تولید یک میلیون و 800 هزار تن اتیلن در سال، یک واحد تولید مونو اتیلن گلایکول و دوواحد تولید پلی اتیلن انتخاب کردند. 
پروژه یادشده یکی از 11 طرح بزرگ شیمیایی، پالایشی، روانکار و ال ان جی (LNG) مرتبط با برنامه توسعه منطقه گلف کوست (Growing the Gulf initiative) شرکت اکسان موبیل است که عمدتا از مزیت خوراک فراوان و ارزان قیمت گاز طبیعی بهره می برند. 
۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۰۵
تعداد بازدید : ۵۶۹