کاهش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

کاهش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
قیمت نفت در هفته گذشته ۳ درصد کاهش یافت و در پایان معاملات به ۵۲ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک درصد افزایش داشت، اما بعد از  آنکه تصمیم اوپک و غیر اوپکی ها برای تمدید توافق کاهش تولید به اندازه ای که بسیاری از سرمایه گذاران انتظار داشتند گسترده نبود، نفت برنت در پایان معاملات هفتگی افت تقریبا 3 درصدی را تجربه کرد.

در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی در آمریکا و انگلیس، حجم معاملات در روز پایانی هفته گذشته پایین بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 69 سنت افزایش به 52 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم 0 دلار و 71 سنت پایین امد.

قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 90 سنت، معادل 1.8 درصد افزایش به 49 دلار و 80 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز تا رقم 48 دلار و 18 سنت پایین آمد.

روز پنجشنبه، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه متعهد شدند که کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه ای تولید خود را برای 9 ماه دیگر یعنی تا پایان نیمه نخست سال 2018 ادامه دهند.

قیمت نفت پس از تصمیم تولید کنندگان 5 درصد کاهش یافت، زیرا به دلیل انتظاراتی که در مورد کاهش بیشتر تولید قبل از تمدید توافق ایجاد شده بود قیمت ها رشد قابل توجهی را تجربه کرده بود.

در این هفته، قیمت نفت برنت 2.7 درصد و قیمت نفت خام آمریکا 1.1 درصد کاهش یافت.

تولید کنندگان ابراز اطمینان کرده اند که تمدید توافق کاهش تولید، حجم ذخایر نفت جهان را به متوسط 5 سال اخیر یعنی حدود 2.7 میلیارد بشکه خواهد رساند. اما تولید نفت آمریکا نسبت به اواسط سال 2016، 10 درصد افزایش یافته و به بیش از 9.3 میلیون بشکه در روز رسیده که فاصله چندانی با رقم تولید نفت روسیه و عربستان ندارد.

۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۶۵۱