لزوم حمایت مجلس و دولت از مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد

لزوم حمایت مجلس و دولت از مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر اینکه برای اشتغال و ایجاد تولید ناخالص داخلی بیشتر و به منظور اقتصادی پویاتر باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، اصلی‌ترین راهکار این فرصت‌سازی را افزایش توان تولید داخلی و جلوگیری از واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد، خواند.
محمدقسیم عثمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر لزوم بومی‌سازی اقتصاد و مشارکت مردم در این عرصه، اظهار کرد: خواسته یا ناخواسته ما از لحاظ اقتصادی در شرایطی قرار گرفته ایم که با ساز و کار و روش‌های گذشته نمی‌توان شرایط را طی کرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید برای شرایط جدید سازوکارهای جدیدی نیز تدارک دیده شود، افزود: موارد متعددی است که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند و یکی از آنها مشارکت مردم در اقتصاد و بومی‌سازی اقتصاد است.

وی ادامه داد: هر بشکه نفتی که از کشور خارج می‌شد، عملا اشتغال و ارزش افزوده را نیز با خود به بیرون می‌برد؛ اما با توجه به شرایط جدیدی که ایجاد شده می‌توان از این شرایط استفاده کرد و نفت خام را خودمان در کشور فراوری کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم، با تاکید بر اینکه برای اشتغال و ایجاد تولید ناخالص داخلی بیشتر و به منظور اقتصادی پویاتر باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، اصلی‌ترین راهکار این فرصت‌سازی را افزایش توان تولید داخلی و جلوگیری از واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد، خواند.

عثمانی با تاکید بر توجه و حمایت دولت به بخش خصوصی اظهار امیدواری کرد که به معنای واقعی از بخش خصوصی حمایت شود تا در عرصه اقتصاد حضور داشته باشند و نقش بالقوه خود را ایفا کنند.

به گفته این نماینده مردم بوکان در مجلس،مجلس و دولت باید دست به دست هم دهند و به بخش خصوصی به معنای واقعی و نه فقط در حد شعار کمک کنند./

۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۳۹
تعداد بازدید : ۹۳۱