توسعه بزرگترین پتروشیمی شمال شرق ایران آغاز شد

توسعه بزرگترین پتروشیمی شمال شرق ایران آغاز شد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان با اشاره به آغاز مطالعات امکان سنجی توسعه فاز دوم پتروشیمی خراسان، اعلام کرد: در صورت بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران بیش از یک میلیون تن در سال افزایش می یابد.
به گزارش نیپنا به نقل از انجمن صنفی کارفرمایی صنعت نفت پتروشیمی، سید اسماعیل موسوی درباره برنامه توسعه فاز دوم پتروشیمی خراسان به عنوان بزرگترین مجتمع پتروشیمی شمال شرق ایران، گفت: فاز دوم پتروشیمی خراسان در هیات مدیره تصویب شده که شرکت نارگان در حال انجام مطالعات امکان سنجی این پروژه است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان با اعلام اینکه اگر نتیجه مطلوب باشد برای اجرای فاز دوم پتروشیمی خراسان نرخ بازده داخلی (IRR) بین 18 تا 20 درصد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: هدف از اجرای فاز دوم افزایش ظرفیت تولید آمونیاک، اوره و کریستال ملامین در پتروشیمی خراسان است.
این مقام مسئول با بیان اینکه فاز دوم پتروشیمی خراسان شامل واحدهای آمونیاک، اوره و کریستال ملامین با ظرفیت بیشتر و تکنولوژی روز جهان خواهد بود، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این پروژه ظرفیت تولید آمونیاک سالانه 360 هزار تن، اوره 660 هزار تن و کریستال ملامین 20 هزار تن در سال با افزایش همراه شود.
در حال حاضر پتروشیمی خراسان از ظرفیت تولید سالانه 330 هزار تن آمونیاک، 495 هزار تن اوره پریل و 200 هزار تن کریستال ملامین برخوردار بوده که خوراک این مجتمع از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تامین خواهد شد.
به عبارت دیگر در صورت بهره برداری از فاز دوم توسعه پتروشیمی خراسان ظرفیت تولید محصولات پتروشیمیایی این مجتمع به حدود 2 برابر افزایش می یابد. 
۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۶۲۸