فلر پالایشگاه دوم پارس جنوبی خاموش می‌شود

فلر پالایشگاه دوم پارس جنوبی خاموش می‌شود
یک مقام مسئول گفت: برای خاموشی فلر پالایشگاه دوم پارس جنوبی پروژه‌ای تعریف شده که از زمان ابلاغ در کمتر از دو سال این فلرها خاموش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجتمع گاز پارس جنوبی، مهدی گرامی شیرازی، مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی افزود:  هم‌اکنون این پالایشگاه با توجه به شرایط طراحی و در عین تلاش‌های انجام شده در سال‌های گذشته برای کاهش میزان فلرینگ، در سال حداقل ۱۲۰ میلیون متر مکعب گاز فلر می‌کند که با انجام این پروژه میزان فلرینگ پالایشگاه به صفر می رسد.

وی افزود: این پروژه که به مدیریت شرکت ملی نفت و به‌عنوان فاز نخست طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی و با همکاری یک شرکت داخلی و خارجی انجام می‌شود به زودی کار طراحی خود را آغاز می‌کند. پس از اجرای این پروژه هر میزان گازی که متناسب با طراحی به فلر می‌رفته است با احداث یک واحد جدید بازیابی شده و مجدداً به مسیر تولید پالایشگاه باز می‌گردد.

گفتنی است؛ طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی با هدف بازیافت و مصرف آلاینده‌های پارس جنوبی شکل گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد، تا دوسال آینده از نخستین پالایشگاه گاز پاک کشور بهره‌برداری شود و علاوه بر افزایش تولید پالایشگاه شاهد خوشحالی مردم عسلویه و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در کشور باشیم.  

گفتنی است؛ این دومین برنامه جدی و واقعی در مجتمع گاز پارس جنوبی است که پس از خاموشی اولین فلر در فاز یک که کاهش چشمگیری در میزان فلرینگ این پالایشگاه ایجاد کرد، هم‌اکنون نیز برنامه‌ریزی لازم برای خاموشی کامل فلرهای پالایشگاه دوم انجام شده است.

۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۶۳۶