انعقاد قرارداد ۵۵۶ میلیون یورویی برای خرید لوله های cra نفتی

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت گفت: برای خرید لوله های cra نفتی با اعتبار ۵۵۶ میلیون یورو قراردادی را منعقد کردیم که در واقع بزرگترین قرارداد خرید جهان در نوع خود است.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین قلبمر دزفولی پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از مته حفاری دندانه‌ای ساخت جهاد دانشگاهی خوزستان و با فناوری بومی  اظهار کرد: در سال ۹۳ وزیر نفت پیگیری ۱۰ پروژه را به این شرکت محول کردند و هدفش آن بود که تنها به مهندسی معکوس صرف اکتفا نکرده و کالایی ساخته شود که دانش فنی آن توسط تولیدکنندگان ملی طراحی و بومی سازی شود.

وی افزود: در حال حاضر سه مورد از هفت پروژه ای که به قرارداد رسیدیم در خوزستان هست که از آن  جمله می توان به مته های دندانه ای در جهاد دانشگاهی و همچنین پمپ های سرچاهی srp با دانشگاه شهید چمران اشاره کرد.

قلمبر با بیان اینکه در خوزستان تولیدکننده های صنعتی بسیاری وجود دارد که باید به برندسازی توجه زیادی داشته باشند، گفت: چون حجم کار در مناطق نفتخیز بسیار است و در ساخت داخل کردن اقلام هم پیشرو بوده است.دستور صادر شد تا تجمیع تقاضاهای ارائه شده در حوزه ساخت ملی مدنظر باشد و پیشرفت های بسیاری را در حوزه این رونمایی ها و ساخت داخل را رقم زده است.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران گفت: هم اکنون در پروژه های ۱۰ گانه دیگر مثل سابق خرید محض مدنظر نیست و ارزیابی توانمندی شرکت ها نیز مدنظر قرار می گیرد. برای تولید مته حفاری دندانه ای جهاد دانشگاهی خوزستان ۸۷۴ مورد در سه بسته تعریف شده است؛ سبد اول همین مته دندانه ای (ظرف چند هفته آینده تولید انبوه می شود) و سبدهای دیگر نیز مته در اینچ های مختلف است.

قلبمر عنوان کرد: تمام تقاضای مته ها متعلق به شرکت ملی مناطق نفتخیز است که از هیچ شرکت عملیاتی دیگر این تقاضا را نگرفتیم. یک هزار و ۵۰۰ مته تجمیع کردیم که همه آنها توسط این شرکت ارائه شده است.

وی بیان کرد: چهارشنبه هفته گذشته برای خرید لوله های cra با اعتبار ۵۵۶ میلیون یورو قرادادی را منعقد کردیم که با این سطح در واقع بزرگترین قرارداد خرید جهان است. یکی از بهترین تولیدکننده های جهانی را برای همکاری با تولیدکنندگان ملی در این قرارداد انتخاب کرده ایم.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران گفت: انعقاد پروژه فوق یکی از برکات برجام است که در راستای آن با یکی از شرکت های مطرح اروپایی قرارداد منعقد کرده و حتی Lc به نام سه بانک اروپایی انجام می شود. در این پروژه تنها یکی از شرکت ها بالغ بر ۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در ایران انجام می دهد که به جز در سایه برجام امکان پذیر نبود.

قلمبر افزود: تقاضا داریم تا جهاد دانشگاهی با برنامه ریزی دقیق این پروژه ساخت مته دندانه ای را به سرانجامی خوب رسانده و به موقع آن را به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برسانند تا این شرکت در کارهای اجرایی و پروژه ها معلطل نماند.

۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸
تعداد بازدید : ۶۴۹