دومین مرحله فروش اوراق مشارکت نفتی ماه آینده انجام می‌شود

دومین مرحله فروش اوراق مشارکت نفتی ماه آینده انجام می‌شود
احمد قلعه‌بانی با اشاره به فروش 500 میلیارد تومان از اوراق مشارکت صنعت نفت در هفته گذشته از انتشار مرحله دوم این اوراق در ماه آینده خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، احمد قلعه‌بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: صنعت نفت در سال‌ جاری اجازه انتشار 7 تا 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی را دارد که در طول سال به تدریج آن را منتشر می‌کند.

وی همچنین از اجازه انتشار 10 میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی برای پارس جنوبی خبر دارد و افزود: سعی می‌شود با شناخت از وضعیت بازار این اوراق به تدریج در داخل و خارج از کشور عرضه شود.

98 درصد از ذخایر موجود در میادین مشترک تعیین تکلیف شده است
قلعه بانی از تعیین تکلیف 98 درصد از ذخایر موجود در میادین مشترک خبر داد و تاکید کرد: از سال گذشته با انعقاد 12 قرارداد کار توسعه و تولید میادین مشترک در اولویت قرار گرفت تا این‌که امروز تنها دو درصد از ذخایر این میادین تعیینن تکلیف نشده است.

به گفته او دو درصد باقی مانده نیز تا پایان سال با عقد قراردادهای لازم تعیین تکلیف می‌شود.

بخش خصوصی در صنعت نفت مشارکت داده می‌شود
معاون وزیر نفت با اشاره به برخی از مواد قانون برنامه پنجم برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه میادین نفتی و گازی کشور گفت: سعی داریم براساس مجوزهای این قانون از مشارکت بخش خصوصی در زمینه تولید و توسعه میادین کشور استفاده کنیم و بخشی از عایدی میادین را به عنوان درآمد به آن‌ها بدهیم.

وی یادآور شد: صنعت نفت از مدت‌ها پیش در قالب اوراق مشارکت از سرمایه‌های مردم برای توسعه میادین استفاده می‌کرده است.

قلعه‌بانی درباره تحریم‌ها و آثار آن از 10 روز پیش تاکنون گفت: تحریم‌های اخیر موضوع جدیدی نیست و ما از ابتدای انقلاب شاهد وضع این تحریم‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: برای فروش سهم نفت اروپا نیز در تلاش هستیم و تاکنون موفق شده‌ایم بخشی از آن را با مشتریان جدید جایگزین کنیم.




۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۹۳۹