گزارش تزریق خوراک به پتروشیمی های غرب کشور ارائه شد

گزارش تزریق خوراک به پتروشیمی های غرب کشور ارائه شد
مدیرعامل پتروشیمی کاویان گفت: با بهره برداری فاز 2 پتروشیمی کاویان، حجم خوراک ارسالی این مجتمع برای پتروشیمی های واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب افزایش یافته است و این روند تا پایان سال رو به رشد است.
رمضان اولادی مدیرعامل پتروشیمی کاویان درگفتگو با خبرنگار نیپنا، افزود: امیدواریم به زودی با افزایش دریافت اتان از فازهای 15 و 16 و نیز فازهای 17 و 18 پارس جنوبی بتوانیم با تمام ظرفیت تولید خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی مستقر در مسیر خط لوله اتیلن غرب کشور را تامین کنیم.
وی با بیان این که تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی کردستان، لرستان، پلیمرکرمانشاه، ایلام و مهاباد نیز که در مسیرخط لوله اتیلن غرب قرار دارند از وضعیت قابل قبولی برخوردار است،گفت: در هفته های گذشته بطور میانگین پتروشیمی مهاباد 38 تن و لرستان 36 تن در ساعت اتیلن دریافت کردند.
اولادی اظهارکرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده بطور میانگین هر ساعت بین 30 تا 35 تن اتیلن برای پتروشیمی کردستان ارسال می شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده خوراک این مجتمع به صورت پایدار از طریق خط لوله اتیلن غرب تامین می شود.
به گزارش نیپنا، مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور دارای سالانه دو میلیون تن ظرفیت تولید است. اتیلن تولیدی این مجتمع از طریق خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال و مازاد تولید نیز در دیگر مجتمع های پتروشیمی استفاده می شود.
خوراک مورد نیاز پتروشیمی کاویان هم اکنون از طریق فازهای 4 و 5 و 9 و 10 پارس جنوبی دریافت می شود که با تولید حداکثری از فازهای جدید پارس جنوبی، میزان خوراک دریافتی این مجتمع افزایش می یابد.
گفتنی است که ساخت خط لوله اتیلن غرب با مصوبه هیئت وزیران در سال ١٣٨١ با هدف توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در دوره وزارت مهندس زنگنه در وزارت نفت آغاز شد و این خط از مبدا پارس جنوبی تا آذربایجان غربی امتداد دارد.
بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده، پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را به اتیلن تبدیل کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می‌کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢ مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال ساخت را تامین خواهد کرد.
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۱۱
تعداد بازدید : ۳۱۶