حمایت از کالای تولید داخل زمینه ساز اشتغال

مدیرعامل نفت و گاز مسجد سلیمان گفت: در ۳ سال گذشته ۳۰۸ میلیارد ریال بابت خرید کالا و تجهیزات مورد نیاز هزینه شده که ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال آن از درون استان خوزستان خرید شده است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، قباد ناصری اظهار کرد: صنعت نفت یک صنعت پیچیده و حساس است که به کالاها و ادوات پیچیده و گسترده نیازمند است و در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی، تأمین کالا از تولید کنندگان ایرانی سرلوحه سیاست های این شرکت است.

وی افزود: پیچیدگی قطعات مورد نیاز به گونه ای است که فناوری ساخت برخی قطعات تنها در اختیار برخی کشورهای غربی است ولی با حمایت های وزارت نفت از سازندگان داخلی، طی سال های اخیر جهش چشمگیری در ساخت تجهیزات و افزایش کیفیت محصولات داخلی مشاهده می شود.

ناصری ادامه داد: خوشبختانه در سایه این سیاست متخصصان ایرانی توانسته اند با عبور از  سد تحریم ها، خواستن را به فعل تبدیل کرده و قطعات و کالاهایی بسازند که از نظر کیفیت همپای با تولیدات غربی باشد.

وی تصریح کرد: در عمل به رویکرد اقتصاد مقاومتی، سیاست خرید و تأمین کالا از تولید کنندگان داخلی با اولویت درون استانی با جدیت از سوی این شرکت با جدیت اجرا می شود.

ناصری خاطرنشان کرد: در ۳ سال گذشته بیش از ۳۰۸ میلیارد ریال بابت خرید کالا و تجهیزات مورد نیاز شرکت هزینه شده که ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال آن بابت خرید از درون استان خوزستان هزینه شده است.

۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۱۶
تعداد بازدید : ۳۳۱