مصرف مازوت در نیروگاه‌ها تا پایان امسال به صفر می‌رسد

مصرف مازوت در نیروگاه‌ها تا پایان امسال به صفر می‌رسد
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مصرف مازوت در نیروگاه‌ها از ۴۵ درصد به زیر هشت درصد رسیده‌ است و قصد داریم تا پایان سال ۹۶ این میزان را به صفر درصد برسانیم.​

به گزارش شانا، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (شنبه، 20 خردادماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت در گزارشی از کاهش بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا خبر داده که نشان می‌دهد فعالیت‌های ما در زمینه کاهش آلودگی هوا مناسب بوده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال ۹۲ بیش از ۸۰۰۰ نفر به دلیل آلودگی هوا فوت کردند که این آمار امسال به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است، البته ۵۰۰۰ نفر نیز عدد بالایی است، اما باید در نظر بگیریم که در هر سال ۳۰۰۰ نفر از این آمار کاسته شده است، این مسائل نشان می‌دهد که برنامه‌های محیط زیست ما به سمت مطلوبی حرکت می‌کند.

متصدی به اقدام‌های سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه کنترل گرد و غبار اشاره و تصریح کرد: کامل‌ترین استراتژی‌ها و سندها و بیشترین فعالیت‌ها برای مبارزه با گرد و غبار در این دولت صورت گرفته است و نشان داده‌ایم که حتی می‌شود اثرات پدیده‌های طبیعی را نیز کاهش داد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: ۸۰ درصد تالاب هورالعظیم در این دوره آبگیری شد، نزدیک به ۴۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار درختکاری شد، در حالی‌ که تالاب‌های خوزستان را در گذشته به دلیل فعالیت‌های نفتی خشک کرده بودند آن‌ها را احیا کردیم و فعالیت‌های نفتی هم در کنار آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: اصلاح و استانداردسازی سوخت، حذف سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها، حذف بخار بنزین، ایجاد سیستم یکپارچه معاینه فنی از جمله اقدام‌های دیگر ما در زمینه کاهش آلودگی هوا بوده است.

متصدی گفت: مصرف مازوت در نیروگاه‌ها از ۴۵ درصد به زیر هشت درصد رسیده‌ است و قصد داریم تا پایان سال ۹۶ این میزان به صفر درصد برسد.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۲۲
تعداد بازدید : ۳۹۷