طرح سه‌سؤال قاضی پور در کمیسیون انرژی/وزیر نفت فقط به یک سؤال پاسخ قانع‌کننده‌داد

طرح سه‌سؤال قاضی پور در کمیسیون انرژی/وزیر نفت فقط به یک سؤال پاسخ قانع‌کننده‌داد
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر نفت از سه سؤال مطروحه در کمیسیون انرژی فقط به یک سؤال پاسخ قانع کننده داد گفت: قرار شد در جلسه بعدی کمیسیون در مورد دو سؤالی که قاضی پور از طرح آنان قانع نشده است تصمیم گیری نهایی شود.
جلیل جعفری بنه خلخال در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس افزود: جلسه امروز به طرح سه سؤال آقای نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از وزیر نفت اختصاص داشت.

نماینده مردم نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سؤال اول نادر قاضی پور در خصوص واردات لوله های گاز ترش از خارج از کشور بود اظهارداشت: قاضی پور اعتقاد داشت واردات این لوله ها در حالی صورت می گیرد که سه شرکت سازنده لوله های گاز محصولات خود را انبار کرده اند.

وی ادامه داد: وزیر نفت مدعی عدم واردات لوله های گاز و نفت از زمان تصدی خود در وزارت نفت شد و واردات هرگونه لوله گاز و نفت را رد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: پس از توضیحات وزیر نفت در این باره نادر قاضی پور گفت که لوله های وارداتی را در مبادی گمرک با چشمان خودش دیده است و فقط در صورتی از پاسخ وزیر قانع می شوم که ریز واردات لوله از مبادی مختلف کشور چه آبی و چه خشکی در اختیار وی قرار بگیرد. از این رو قرار شد در جلسه بعدی کمیسیون انرژی ریز واردات لوله های ترش از مبادی مختلف کشور در اختیار کمیسیون انرژی و آقای نادر قاضی پور قرار بگیرد.

جعفری بنه خلخال با بیان اینکه سؤال دوم نادر قاضی پور از وزیر نفت در خصوص انفجارهای صورت گرفته ناشی از گازرسانی به اماکن مختلف بود گفت: قاضی پور اعتقاد داشت طبق قانون وزارت نفت باید خسارت وارده به افراد زیان دیده را پرداخت کند ولی هیچگونه پرداختی از سوی وزارت نفت صورت نگرفته است وزیر نفت نیز در پاسخ به این سؤال قاضی پور گفت پرداخت هایی در این زمینه صورت گرفته است و متولی اصلی پرداخت ها به افراد زیان دیده شرکت های بیمه ای طرف قرارداد وزارت نفت است.

وی تصریح کرد: بعد از سخنان وزیر نفت قاضی پور از پاسخ وزیر در خصوص این سؤال هم قانع نشد و قرار شد که در جلسه بعدی آقای قاضی پور لیستی از افرادی که بر اثر انفجارهای گازی زیان دیده اند و خسارت آنها پرداخت نشده است تهیه و به کمیسیون انرژی ارسال کند.

نماینده مردم نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس افزود: سؤال سوم نادر قاضی پور از وزیر نفت در خصوص بندی از قانون بودجه سال ۹۱ بود که وزارت نفت را مکلف به رایگان کردن گاز و انرژی مساجد و تکایا می کرد. قاضی پور اعتقاد داشت که چنین بندی از قانون بودجه اجرایی نشده است و مساجد و تکایا هزینه حامل های انرژی را خود پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: اوجی معاون وزیر نفت در پاسخ به این سؤال قاضی پور گفت بسیاری از مساجد و تکایای شهری در کنار اماکن تجاری ساخته شده اند و اماکن تجاری از گاز و حامل های مساجد استفاده می کنند. در واقع مساجد کنتور جداگانه ای برای گاز خود ندارند به همین دلیل این بند از قانون بودجه هنوز اجرایی نشده است.

جعفری گفت: مسئولان وزارت نفت با اعلام این خبر که دستورالعمل رایگان کردن حامل های انرژی برای مساجد و تکایای روستایی که ارتباطی با اماکن تجاری ندارند در چند روز گذشته صادر شده است معتقد بودند که این قانون در روستاها به زودی اجرا می شود.

عضو کمیسیون انرژی یادآور شد: پس از توضیحات مسئولین وزارت نفت در خصوص سؤال سوم نماینده مردم ارومیه وی از پاسخ های وزارت نفت در این باره قانع شد./

۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۴۶
تعداد بازدید : ۹۷۸