مجتمع پتروشیمی جدید داو کمیکال در آستانه تولید

نخستین طرح از چهار پروژه تولید محصولات پتروشیمی در سایت های شرکت داو کمیکال در ایالات تگزاس و لوئیزیانا آماده بهره برداری و تولید شد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز شرکت داو کمیکال عملیات ساخت یک مجتمع تولید پلی اتیلن (PE) در فریپورت ایالت تگزاس را به پایان رساند. این پروژه بخشی از برنامه این شرکت برای سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری در منطقه گلف کوست ایالات متحده در ایالات تگزاس و لوئیزیانا بود که با هدف بهره گيری از خوراک گازی ارزان قیمت بدست آمده از منابع شیل صورت می گیرد.
بر اساس این گزارش ، طرح یادشده مطابق جدول زمانبندی از سه ماهه سوم سال جاری میلادی شروع به تولید می کند و در سه ماهه چهارم به طور کامل عملیاتی می شود. این مجتمع تولیدکننده رزین پلی اتیلن تقویت شده برند ELITE خواهد بود که از محصولات اختصاصی شرکت داو به شمار می رود. محصول جدید به طور گسترده ای برای استفاده در بسته بندی های انعطاف پذیر (flexible packaging) که در صنایع غذایی، محصولات بهداشتی و دیگر بسته بندی های صنعتی کاربرد دارند؛ به کار گرفته می شود.
مقام های این شرکت اعلام کردند: پروژه اخیر مطابق برنامه ریزی ها در زمان معین به اتمام رسید و نخستین طرح از چهار پروژه تولید مشقات بود که در سایت های شرکت داو در ایالات تگزاس و لوئیزیانا در دست احداث هستند. 
شرکت داو کمیکال به منظور استفاده بیشتر از خوراک گازی شیل که از مزیت رقابت پذیری بالایی برخوردار است؛ به تازگی همچنین اعلام کرد که قصد دارد چهار میلیارد دلار ظرف پنج سال آینده برای افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی خود در ایالات متحده سرمایه گذاری کند. 
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۰۸
تعداد بازدید : ۳۱۸