سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری فیلیپین برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی

فیلیپین 20 میلیارد دلار برای ساخت تاسیسات جدید پتروشیمی با هدف حضور و رقابت در بازارهای داخلی و منطقه ای سرمایه گذاری می کند.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت سان میگل (SMC) که مالک (parent firm) بزرگترین شرکت پالایش نفت و خرده فروشی فیلیپین به شمار می رود؛ در نظر دارد یک تاسیسات بزرگ پتروشیمی به ارزش تقریبی 20 میلیارد دلار در جنوب پایتخت این کشور، مانیل احداث کند. 
بر اساس این گزارش، این بزرگترین سرمایه گذاری سینگل (single) شرکت سان میگل در فیلیپین محسوب می شود. 
رامون آنگ، رئیس و مدیر ارشد اجرایی این شرکت، عنوان کرد: سان میگل قصد دارد با همکاری دو شریک خارجی خود ظرف 6 ماه آینده کار احداث تاسیسات یادشده را آغاز کند.
وی در جمع خبرنگاران پس از نشست سالانه سهام داران شرکت، خاطرنشان کرد: تاسیسات یادشده یک مجموعه یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی خواهد بود. 
آنگ افزود: این مجموعه یکپارچه با ظرفیت فرآوری 250 هزار بشکه نفت خام در روز، عمدتا به تولید محصولات پتروشیمی می پردازد و برآورد می شود کار ساخت تاسیسات جدید 2 تا سه سال به طول بینجامد. شرکت سان میگل 30 درصد از سهام طرح را در اختیار خواهد داشت و 70 درصد اعتبار باقی مانده از طریق وام تامین می شود. 
بر اساس این گزارش، وی با توجه به محرمانه بودن قرارداد (non-disclosure agreement) جزئیات بیشتری درباره این طرح اعلام نکرد. 
سان میگل یک شرکت هلدینگ خوشه‌ای فیلیپینی است. این شرکت از طریق مالکیت شرکت های پترون و هواپیمایی فیلیپین، در حوزه های تولید نفت خام و گاز طبیعی، محصولات پتروشیمی و ارائه خدمات هواپیمایی نیز فعالیت دارد. 
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۴۱۷