صادارت نفت ایران به کره جنوبی کاهش یافت/قیمت بالای میعانات گازی

صادارت نفت ایران به کره جنوبی کاهش یافت/قیمت بالای میعانات گازی
صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی در ماه گذشته میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن تقریبا ۱۹ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، آمار گمرک کره جنوبی نشان می دهد که صادرات نفت خام ایران به این کشور در ماه گذشته میلادی یعنی «می» در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸.۷۷ درصد کاهش یافته است.

در همین حال صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه «می» به ۲۴۲ هزار و ۵۸ بشکه در روز رسید که مجموع آن ۱.۰۲ میلیون تن اعلام شده است؛ در حالیکه این رقم کمترین میزان صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی از اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی که رقم ۹۰۲ هزار و ۹۸۷ تن ثبت شده را به خود اختصاص داده است.  

البته واردات نفت خام کره جنوبی شامل میعانات گازی و نفت فوق سبک می شود.  

بر همین اساس، سخنگوی پالایشگاه «اس کی» کره جنوبی گفت: مشتریان کره ای به دلیل قیمت بالای میعانات گازی ایران و نیز تنوع بخشیدن به واردت خود از کشورهای دیگر، خرید کمتری را از جمهوری اسلامی ایران در ماه «می» داشتند.  

بر پایه این گزارش، عمده وارات میعانات گازی کره جنوبی از ایران و قطر است؛ ضمن اینکه یک مقام آگاه از برنامه بارگیری محموله های نفتی ایران گفت: صادرات نفت خام ایران در ماه گذشته میلادی به کمترین رقم در ۱۴ ماه اخیر رسید.

۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۴۲۰