شهرک تخصصی پتروشیمی در مسجدسلیمان تاسیس می شود

شهرک تخصصی پتروشیمی در مسجدسلیمان تاسیس می شود
مشاور عالی مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از پیگیری جدی برای ایجاد شهرک تخصصی پتروشیمی در محدوده زیلایی در شهرستان نفت خیز مسجدسلیمان در شمال شرقی استان خوزستان خبر داد.

مهندس علی محمد اسدی امروز دوشنبه (16 مرداد) در گفت وگو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، در این باره توضیح داد: توسعه زمین مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از 400 به 600 هکتار برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در اجرای طرح احداث پتروشیمی مسجدسلیمان، در خواست افزایش میزان گاز از 2 میلیون متر مکعب به 10 میلیون متر مکعب در روز به شرکت ملی گاز ایران ارائه و قرار شد در کمیته تخصصی سوخت بررسی شود.

اسدی با اشاره به این که فاز نخست این مجتمع تا 3 سال آینده با ظرفیت تولید یک میلیون تن اوره به بهره برداری می رسد، افزود: در این مرحله برای یک هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.

مشاور عالی مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با بیان این که هم اکنون در اجرای کارهای مقدماتی طرح 200 نفر مشغول به کار هستند، اظهار کرد: با گسترده تر شدن حجم کارها در آینده نزدیک برای یک صد نفر دیگر زمینه اشتغال فراهم می شود.

وی گفت: تلاش براین است تا پایان سال جاری شاهد پیشرفت جمعی 25 درصدی اجرای طرح با بهره گیری از توانمندی های پیمانکاران محلی باشیم.

مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با اعتبار 4 میلیارد دلار در زمینی به مساحت 400 هکتار در چهار فاز با ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون تن اوره در دست احداث است و در زمان راه اندازی کامل برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

با احداث این مجتمع، زمینه لازم برای ساخت پنج کارخانه جنبی فرآوری اوره و آمونیاک فراهم می شود که با احداث این واحدها نیز، دو هزار نفر جذب بازار کار می شوند.

احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از مصوبات دومین سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان خوزستان در سال 1388 است.

وزارت نفت در سال های اخیر برنامه ها و طرح های بزرگی برای آبادانی و رونق بخشی به مسجدسلیمان در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله احیای چاه های قدیمی میدان نفتی مسجدسلیمان، احداث کارخانه گاز و گاز مایع (NGL)، یک کارخانه بهره برداری و فرآورش نفت و به موازات آن اجرای صدها پروژه رفاه عمومی در بخش های زیرساختی، عمران شهری، آموزشی، فرهنگی و بهداشت و درمان است.

۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۱۴
تعداد بازدید : ۹۳۲