استفاده از فناوری های نوین در طرح های جدید پتروشیمی

استفاده از فناوری های نوین در طرح های جدید پتروشیمی
طرح های جدید پتروشیمی با استفاده ازدانش و فناوری روز جهان طراحی و ساخته می شوند.

فرنازعلوی مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به طرح های جدید پتروشیمی اظهارکرد: براساس چشم انداز، باید ازخام فروشی پرهیز، زنجیره ارزش تکمیل و ارزش افزوده بیشتر شود و در این مسیر طرح های جدید پتروشیمی با رویکردی جدید ساخته خواهند شد.

وی افزود: درطرح های جدید اهدافی چون تبدیل گاز طبیعی به الفین ها، تبدیل پروپان، پروپیلن و مشتقات، استفاده از مایعات گازی، اتان، بوتان و ... برای تولید محصولات مختلف و تامین خوراک برای واحدهای جدید، درنظر گرفته شده است وبهره گیری از دانش روز جهان نقطه مشترک این طرح ها به شمار می رود.

علوی در مورد استفاده ازدانش و فناوری های نوین جدید درطرح های پتروشیمی، گفت: در برنامه ششم ضمن استفاده از تکنولوژی های جدید برای تبدیل متانول به پلی اتیلن و پروپیلن برای بومی سازی تکنولوژی های نوین با همکاری شرکت پژوهش و فناوری اقدام کردیم که فرصت خوبی برای تکمیل زنجیره ارزش برای تولید محصولات شیمیایی خاص و جدید خواهد بود.

وی تصریح کرد: دربرنامه ششم توسعه، بارزترین اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی توسعه حضوردربازارو ایجاد زنجیره تامین در کل صنعت است؛ به همین منظور حضور قطعی دربازار هدف، ایجاد تنوع بیشترو تکمیل زنجیره ها، عمده ترین راهکارهای دستیابی به اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: اکنون موقعیت مناسبی برای تکمیل زیرساخت ها و تأمین الزام های مورد نیاز جهش دوم صنعت پتروشیمی فراهم شده است و رشد صادرات و حضور فعال تر بازیگران این صنعت در بازارهای مختلف منطقه ای و جهانی، بیانگر به وجود آمدن بستر مناسب برای بهره مندی بیشتراز پتانسیل های بین المللی و نیز نوید دهنده افقی روشن ازارتقاء جایگاه جهانی کشور است.

علوی با بیان این که گسترش بهره برداری از منابع گازی منجر به افزایش تولید انواع محصولات پتروشیمی می شود گفت: زمینه بسیار خوبی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران فراهم شده است و همانطور که اشاره شد، انتقال و نهادینه سازی دانش فنی و استفاده از فناوری های نوین می تواند درآینده نزدیک بسیاری از نیازهای صنایع عمده کشور را تامین کند.

۷ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۰۷
تعداد بازدید : ۴۴۷