وابستگی بودجه به فروش نفت فرصتی برای اعمال جدی تحریم هاست

وابستگی بودجه به فروش نفت فرصتی برای اعمال جدی تحریم هاست
عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس بودجه مستقل از نفت را نخستین گام تحقق اقتصاد مقاومتی توصیف و تصریح کرد: وابستگی بودجه سنواتی کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت فرصتی برای اعمال جدی تحریم ها علیه اقتصاد کشور است.
علی محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: سال های آینده حائز شرایط خاصی است و این شرایط باید در بودجه کشور مورد توجه قرار گیرد چرا که شرایطی که شاید در گذشته وجود نداشته و ما با توجه به موقعیت زمانی و بین المللی باید به آنها توجه کنیم و بودجه را به نحوی تنظیم کنیم که کمترین میزان وابستگی به درامدهای حاصل از فروش نفت را داشته باشد.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: با توجه به وجه استراتژیک نفت در اقتصاد کشور وابستگی بودجه سنواتی کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت فرصت مناسبی برای کشورهای غربی به منظور اعمال تحریم های جدی تر علیه کشور تلقی می شود.

احمدی توجه به تولید ملی را از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی توصیف و تصریح کرد: با تقویت توان و تولید داخلی بدون شک نیاز کشور به درامدهای حاصل از فروش نفت کاهش می یابد و این مسئله بستر اصلی و نخستین قدم در تحقق اقتصادی مقاومتی است.

وی توجه و استفاده از نخبگان را در راستای ارتقاء کیفی و کمی تولید داخلی ضروری دانست و افزود:شرکت های دانش بنیان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفتند فرصتی برای استفاده مناسب از نخبگان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تاکید کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اصلاح الگوی مصرف از مهم ترین بسترهایی است که توسعه آنهابرای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است./

۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ۲۳:۲۲
تعداد بازدید : ۹۷۳