احتمال تدوین طرح امنیت انرژی برای پتروشیمی‌ها

احتمال تدوین طرح امنیت انرژی برای پتروشیمی‌ها
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این خبر که روز سه‌شنبه کمیته HSE شرکت ملی نفت که متولی بخش ایمنی انرژی است در کمیسیون حضور می‌یابند، احتمال داد که پس از قرائت گزارش کمیته HSE طرحی برای ارتقای ایمنی پتروشیمی‌ها تدوین شود.
نادر فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه حادثه آتش سوزی درمجتمع پتروشیمی بندرامام(ره) ناشی از نشت گاز و رعایت نکردن موارد ایمنی بوده است، افزود: همراه شدن نشست گاز با سوخت گازوئیل ماشین و خطای نیروی انسانی منجربه آتش سوزی شد.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اتفاق مثبت در این حادثه این بوده است که آتش در مدت زمان کوتاهی مهار و از افزایش خسارات جلوگیری شده است.

وی با یادآوری اینکه آتش سوزی در پتروشیمی‌ها به شکل سریالی در حال روی دادن است، تأکید کرد: کمیته HSE شرکت ملی نفت در این زمینه کوتاهی داشته است و روز سه‌شنبه که مسئولان این کمیته در کمیسیون انرژی حاضر می‌شوند، در این باره گزارشی به کمیسیون ارائه می‌دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از احتمال تدوین طرح یا لایحه‌ای برای جلوگیری از تکرار حوادث در پتروشیمی‌ها پس از نشست با کمیته HSE شرکت ملی نفت خبر داد، تأکید کرد: مجلس آمادگی تدوین طرح یا لوایحی برای جدی گرفتن ایمنی انرژی را در دستور کار قرار می‌دهد.

حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بندر امام، ساعت ۱۵:۲۵ بعدازظهر جمعه ۱۳ مرداد به دلیل نشتی گاز در خط لوله خوراک این مجتمع پتروشیمی حادثه آتش سوزی به وقوع پیوسته است.

پتروشیمی بندرامام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است. محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است و با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولیدکننده محصولات پتروشیمی ایران است.

این مجتمع دارای ۳ شرکت تولیدی فرآورش بندرامام، کیمیا بندرامام و بسپاران بندرامام است که در این میان فرآورش موفق شد سال گذشته نزدیک به ۴ میلیون تن محصول تولید کند./

۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ۲۳:۲۶
تعداد بازدید : ۹۴۹