صنعت پتروشیمی در آستانه عقد چند قرارداد بزرگ بین المللی

صنعت پتروشیمی در آستانه عقد چند قرارداد بزرگ بین المللی
تعدادی از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی بزودی چند قرارداد بزرگ را با شرکت های صاحب نام بین المللی امضا می کنند.
علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: روند مذاکره با شرکت های معتبر خارجی از وضعیت مطلوبی برخوردار است و تفاهم نامه هایی که پیشتر با برخی از این شرکت ها امضا شده بود بزودی نهایی شده و در صورت فراهم شدن شرایط، به انعقاد قرارداد منجر خواهد شد.
وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی همگام با رقبای آسیایی خود علاقمند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران هستند و مذاکره های انجام شده با این کشورها با حمایت های وزارت نفت ادامه دارد و باید به این نکته اشاره کرد که این قرارداد ها می تواند منجر به تحول و شتاب بخشی در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان شود و بدون تردید همکاری و تعامل میان دولت و مجلس برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده تاثیرگذارخواهد بود.
وی با بیان این که خارجی ها علاقه مند به حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران هستند، گفت: ایران سرزمین فرصت‌ها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است و باید با ایجاد زیرساخت ها شرایط را برای حضور دوباره شرکت های صاحب نام و همچنین سرمایه گذاران خارجی فراهم کنیم تا مسیر توسعه صنعت پتروشیمی هموارتر شود.
عضوهیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: ظرفیت های بسیاری برای همکاری با کشورهای توسعه یافته در صنعت پتروشیمی وجود دارد و ما نیز به آنها اعلام کرده ایم که هرگونه حضور در صنعت پتروشیمی ایران افزون بر سرمایه گذاری باید همراه با انتقال دانش فنی و فناوری های روز جهان باشد.
بساق زاده افزود: صنعت پتروشیمی ایران که با اتکا به خوراک فراوان مایع و گازی، نیروی کار تحصیل کرده و جوان، موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد و همچنین با دسترسی به آب های آزاد و نزدیکی به بازارهای هدف، بهترین صنعت برای سرمایه گذاری است  و در این مسیر آماده حمایت از سرمایه گذاری های جدید هستیم.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و نیز تدابیر اندیشیده شده آمادگی داریم تا به عنوان حامی و پشتیبان از صنعت پتروشیمی ایران در تمام بخش های این صنعت حمایت کنیم.
۱۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۴۰۷