کاهش بیشتر تولید نفت فعلا منتفی است

کاهش بیشتر تولید نفت فعلا منتفی است
دبیرکل اوپک گفت در نشست دوره ای وزرای عضو کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید که روز ۲۴ جولای در روسیه برگزار می شود، احتمال کاهش بیشتر تولید نفت مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دبیرکل اوپک به خبرگزاری اینترفکس روسیه گفت، در نشست دوره ای وزرای عضو کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید که روز 24 جولای در روسیه برگزار می شود، احتمال کاهش بیشتر تولید مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

محمد بارکیندو که قبل از نشست کنگره جهانی نفت در استانبول با خبرنگاران سخن می گفت افزود، برای چنین بحث هایی روز است.

کمیته مشترک نظارت بر توافق کاهش تولید که از وزرای کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک تشکیل شده، روز 24 جولای در شهر سنپترزبورگ روسیه جلسه خواهد داشت.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه توافق کرده اند تولید روزانه نفت خود را از ژانویه 2017 تا پایان مارس 2018 حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا میزان ذخایر نفتی جهان کاهش یابد و قیمت ها بالا برود.

اما با توجه به افزایش تولید نفت آمریکا و دیگر تولید کنندگانی که عضو توافق کاهش تولید نیستند، قیمت نفت از ماه می به این طرف کاهش داشته است. تولید نفت نیجریه و لیبی، دو عضو اوپک که از توافق کاهش تولید معاف هستند نیز افزایش یافته است.

وزرای انرژی کشورهای عربستان، روسیه و چند تولید کننده مهم دیگر قبلا گفته بودند که نیازی به اقدامات فوری اضافی برای تقویت قیمت ها نیست.

اما وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفت، مسکو آماده است تا در صورت نیاز پیشنهادات مختلف از جمله تجدیدنظر در توافق کاهش تولید را بررسی کند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هفته گذشته گفته بود، کمیته نظارت که در مورد اجرای توافق و وضعیت بازار بحث هایی خواهد داشت، اختیار پیشنهاد دادن «هرگونه تصمیمی» را به مشارکت کنندگان در طرح توافق کاهش تولید دارد.

۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۳۷۴