قرارداد انتقال فناوری تصفیه رسوبات نفتی به ایران منعقد شد

قرارداد انتقال فناوری تصفیه رسوبات نفتی به ایران منعقد شد
رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه‌های نفتی ایران،‌ از امضای قرارداد 10 میلیارد ریالی تصفیه رسوبات نفتی خارگ با پارک فناوری پردیس (وابسته به نهاد ریاست جمهوری) خبر داد.

مهدی حاجی حسین‌زاده گفت: این قرارداد به منظور انتقال فناوری تصفیه رسوبات نفتی از کشور روسیه به ایران و بومی‌سازی فناوری مربوط به طراحی و ساخت واحد پاک‌سازی و فرآورش لجن‌های نفتی حوضچه‌های نفتی خارگ، امضا شده است.

وی هدف از امضای این قرارداد را جلوگیری از آلودگی نفتی آب و خاک اطراف مخازن ذخیره‌سازی نفت‌خام و پالایشگاه‌های نفت خواند و افزود: پس از ساخت و بهره‌برداری از این دستگاه، امکان بازیافت حجم چشمگیری نفت‌خام از پساب‌ها و لجن‌های نفتی در کشور فراهم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران، حسین‌زاده، زمان طراحی، ساخت و بهره‌برداری از دستگاه تصفیه رسوبات نفتی را حدود سه سال خواند و اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران، نخستین شرکت در ایران است که برای ساخت این دستگاه سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته وی، برای اجرای این پروژه و انتقال فناوری، ادامه کار به شرکت‌های خصوصی  سپرده می‌شود تا گام مهمی در تقویت صنایع داخلی و کسب سود اقتصادی کشور برداشته شود و با توجه به این که 70 درصد  تجهیزات در داخل ساخته می‌شود، انتظار می رود تولید ناخالص ملی نیز افزایش یابد.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: رویکرد انجام هر پروژه در این شرکت این است که طرح‌ها با سیاست‌های کلان شرکت ملی نفت ایران همسو باشند.

حسین‌زاده ادامه داد: استراتژی شرکت پایانه‌های نفتی بر استراتژی‌های شرکت ملی نفت ایران استوار و اهداف سند چشم‌انداز در آن دیده شده است، از این رو پروژه تصفیه رسوبات نفتی با هماهنگی و حمایت مدیریت پژوهش و توسعه فناوری شرکت ملی نفت ایران اجرا می‌شود.

۲۶ دی ۱۳۸۹ ۱۵:۳۰
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۵۱