حضور بخش خصوصی تاثیرگذاری تحریم ها را از بین می برد

حضور بخش خصوصی تاثیرگذاری تحریم ها را از بین می برد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت رفع موانع سد راه فعالیت بخش خصوصی افزود: رفع اختلالات موجود در زمینه فعالیت بخش خصوصی باعث می شود تا تجارت خارجی کشور تحت تاثیر فضای کسب و کار داخلی قرار گیرد که این خود موجب تقویت بخش خصوصی و خنثی شدن اثرات تحریم ها است.
حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: در شرایط اقتصادی امروز در صورتی که فضای کسب و کار کمی شفاف تر شود می تواند در مقابله با تحریم ها تاثیرگذار باشد، همچنین عواملی چون پیامدهای نابسامان بازار ارز، قفل شدن تسهیلات بانکی، محدود شدن منابع تامین اعتبار، نبودن گردش اطلاعات بین بخش دولتی و بخش خصوصی از جمله تحریم های تاثیرگذار در کشور هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت رفع موانع سد راه فعالیت بخش خصوصی افزود: رفع اختلالات موجود در زمینه فعالیت بخش خصوصی باعث می شود تا تجارت خارجی کشور تحت تاثیر فضای کسب و کار داخلی قرار گیرد که این خود موجب تقویت بخش خصوصی و خنثی شدن اثرات تحریم ها است.

فولادگر با اشاره به این که تحریم ها در برابر بخش خصوصی غیر فعال و خنثی می شود تاکید کرد: ایجاد امنیت سرمایه گذاری توسط دولت و اعتماد دولت به بخش خصوصی و حذف تشریفات اداری غیرضروری برای فعال شدن بخش خصوصی ضروری است.

وی ادامه داد: دولت باید دید خود را نسبت به بخش خصوصی تغییر دهد و به چشم رقیب به این بخش نگاه نکند.

رییس کمیسیون اجرا و پیگیری اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد:جلوگیری از بحث قاچاق و راندخواری در کشور، توسعه تجارت الکترونیک و به طور کلی تغییر ساختارهای قانونی کشور در جهت اعتماد به بخش خصوصی از جمله اقدامات مهم دیگر به شمار می رود./

۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۱۲
تعداد بازدید : ۱,۰۲۶