میرکاظمی: شرکت صادرات گاز باید به بخش خصوصی واگذار شود

میرکاظمی: شرکت صادرات گاز باید به بخش خصوصی واگذار شود
رئیس کمیسیون انرژی با تأکید بر اینکه صادارت گاز امری حاکمیتی بوده و شرکت ملی گاز ایران هم نهادی حکومتی است، گفت: بهتر است صادرات گاز از طریق این شرکت صورت بگیرد چراکه شرکت صادرات گاز باید به بخش خصوصی واگذار شود.
سیدمسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به نامه وزیر نفت درباره انحلال لغو مصوبه مجمع عمومی شرکت ملی نفت مبنی بر تعطیلی شرکت صادرات گاز ایران، تصریح کرد: اینکه دو حوزه ،صادرات گاز ایران را پیگیری کنند یک مسئله نامناسبی است و باید اصلاح شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود شرکت صادرات گاز ایران هم این شرکت و هم شرکت ملی گاز ایران مسئولیت صاردات گاز ایران را به عهده دارند.

وی با یادآوری زمان تصدی خود بر وزارت نفت، ادامه داد: در آن زمان بنده مسئولیت صادارت گاز را به شرکت ملی گاز سپردم چراکه شرکت صادرات گاز باید به بخش خصوصی واگذار می‌شد.

رئیس کمیسیون انرژی تصریح کرد: فروش گاز مسئولیتی حاکمیتی بوده و شرکت ملی گاز ایران هم نهادی حاکمیتی است و بهتر صادرات گاز از طریق این شرکت صورت بگیرد.

این در حالی است که براساس مصوبه جدید شرکت ملی نفت که منجر به انحلال شرکت صادرات گاز ایران شد، قرار است بخش صادرات گاز ایران از مسیر خطوط لوله در مدیریت بازرگانی شرکت ملی گاز و بخش LNGبه شرکت ملی نفت ایران واگذار شود.

پس از انحلال شرکت صادرات گاز، با خرد جمعی به کار رفته در شرکت ملی نفت، سیاست‌های صادرات گاز طبیعی کشور در دو بخش جداگانه خط لوله وLNG باید پیگیری شود./

۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۱۳
تعداد بازدید : ۹۰۵