مجتمع های پتروشیمی ملزم به استقرار سیستم PSM شدند

برنامه ریزی های لازم جهت استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند PSM در مجتمع های پتروشیمی انجام شده و شرکت ها باید اقدام به استقرار این سیستم کنند.
سعید باغبانی سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: مدیران عامل شرکت های پتروشیمی در راستای ارتقای ایمنی فعالیت ها با برنامه ریزی های خود در جهت استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرایند PSM در شرکت های خود همچنان پیگیری استقرار این سیستم را دنبال می کنند. 
باغبانی با بیان اینکه سیستم مذکور درباره مدیریت فرایند و در بردارنده الزام های مربوط به مدیریت خطرها به ویژه فرایند هایی است که مواد شیمیائی خطرناک را دارا هستند گفت: فرهنگ ایمنی در یک سازمان را باید مشابه یک چتر دانست که از کل سازمان در برابر عوامل آسیب رسان محافطت می کند و در زیر آن، با استقرار سیستم های مدیریت HSE و OHSAS می توان سلامت و ایمنی شغلی را تضمین کرد و با استقرار PSM نیز می توان ایمنی سیستم های فرایند و پیشگیری از انحرافات و جلوگیری از حوادث را تضمین کرد که در نهایت منجر به تولید پایدار خواهد شد.
وی افزود: تامین محیط کار سالم و ایمن توسط این سیستم اجرایی می شود و دارای بخش های مختلفی است که در صورت تحقق آن مجتمع های تولیدی با ایمنی بالایی اقدام به فعالیت خواهند کرد.
باغبانی با اشاره به اجلاس کمیته تخصصی ایمنی و آتش نشانی وزارت نفت که در ١٩ و ٢٠ تیرماه به میزبانی مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران و با حضور رییسان و کارشناسان ایمنی و آتش نشانی شرکت های اصلی وزارت نفت، در منطقه عملیاتی خانگیران برگزار شد گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آخرین دستاوردها و اقدام های خود را در جریان این اجلاس معرفی کرد و بطور کلی هدف از تشکیل این کمیته بررسی اهداف ، برنامه ها و چالش های حوزه ایمنی و آتش نشانی صنعت نفت بود.
وی ادامه داد: استقرار سیستم PSM در بخش های مختلف در این اجلاس خانگیران بررسی شد و در اجلاس دیگری نیز که صبح روز سه شنبه در کرمانشاه برگزار شد شرکت های تابعه هلدینگ نفت و گاز پارسیان نیز آخرین وضعیت رعایت الزام ها و دستورالعمل های HSE را مورد بررسی قرار دادند و از جمله استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند PSM در مجتمع های پتروشیمی تابعه این هلدینگ مورد تاکید قرار گرفت.
باغبانی توجه به استقرار سیستم PSMM،حفظ محیط زیست، رعایت بهداشت صنعتی، راهکارهای جلوگیری از آلایندگی ، جمع آوری و گزارش دهی ، ایمنی و آتش نشانی و توجه ویژه به پدافند غیرعامل را نقطه مشترک اجلاس های مورد اشاره معرفی کرد و تصریح کرد: رعایت این اصول می تواند محیط کاری ایمن را برای مجتمع های پتروشیمی به دنبال داشته باشد و در این مسیر همکاری و تعامل مجتمع های پتروشیمی اثر بخش خواهد بود.
۲۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۵۸
تعداد بازدید : ۳۰۶