کلید شکست تحریم‌ها تقویت بخش‌خصوصی است

کلید شکست تحریم‌ها تقویت بخش‌خصوصی است
عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش خصوصی در زمان مبارزه با تحریم ها گفت: تقویت بخش خصوصی با توجه به لزوم مبارزه با تحریم ها ضروری است.
جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت:تحریم ها به عنوانی اهرمی علیه قدرت اقتصادی و رفاه عمومی مردم برای کشورهای غربی در نظر گرفته می شود و از این منظر مقابله با این تحریم ها از طریق راهکارهای اقتصادی ضرورت جدی دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش خصوصی به دلیل ماهیت و بافت کاری خود در گیر مسائل تحریم نمی شود و از این منظر تقویت بخش خصوصی سد راه تحریم ها است.

قادری تقویت بخش خصوصی را از کلیدی ترین بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم توصیف و تصریح کرد: بخش خصوصی ضمن بکار گیری تدابیری برای دور زدن تحریم های اقتصادی راهکارهایی برای مقابله با آسیب های تحریم های خارجی در حوزه صادرات و رفع مشکلات صادرکنندگان دارد.

وی ادامه داد:طبیعی است که ورود بخش خصوصی به صنعت نفت می تواند در خنثی سازی تحریم ها موثر باشد. بخش خصوصی با شگردها و تغییراتی در ماهیت فروش و تغییر نام و استفاده از شرکت های واسطه ای ثبت شده در کشورهای دیگر می تواند در این مسئله موثر باشد. بنابراین یکی از راه های دور زدن تحریم ها همین ورود بخش خصوصی به موضوع نفت است.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد:در بخش نفت انحصار نامطلوبی بر این بخش وجود دارد و اگر بخش خصوصی ورود پیدا کند و بورس نفت شکل بگیرد، می تواند در شفاف سازی، حذف رانت ها و کم شدن فساد موثر باشد./

۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۱۵
تعداد بازدید : ۹۱۶