سرمایه‌گذاری‌های خارجی مثل توتال بر تضمین امنیت کشور می‌افزاید

سرمایه‌گذاری‌های خارجی مثل توتال بر تضمین امنیت کشور می‌افزاید
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که سرمایه‌گذاری کشورهای معتبر خارجی در ایران و قراردادهایی مثل توتال می‌تواند بر تضمین امنیت کشور بیفزاید.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای انتخابات 29 اردیبهشت، مشارکت چشم گیر مردم و رای کم‌نظیر آقای روحانی را بر نمی‌تابند و تمام همتشان ناکارآمدی دولت است. برایشان هم فرقی نمی کند که این هجمه ها به دولت، به ضرر نظام هم باشد. تحرکاتی از جمله آنچه در روز قدس اتفاق افتاد و کارشکنی های دیگر، خدشه وارد کردن به جمهوریت نظام و رای ملت است که امام (ره) آن را میزان می دانستند.

وی با اشاره به برخی انتقادات به قرارداد توتال افزود: طبیعتا اگر بخشی در داخل بتوانند چنین کاری انجام دهند هم دولت حمایت می کند، هم مجلس از آن استقبال می کند، هم عزم وزارتخانه بر این است اما تجربه گذشته برای ما روشن است. بدون حضور شرکت‌هایی که تکنولوژی و توانمندی لازم را دارند، شاید چند برابر توتال هزینه می‌شد اما به نتیجه نمی رسیدیم. بنابراین نمی شود سرمایه مردم را هدر داد به این بهانه که شرکت‌های خارجی به ایران نیایند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه «مشارکت مردم محکم‌ترین ضامن بقای نظام است» ادامه داد: شرکت‌های خارجی توانمند باید به کشور ما بیایند. چراکه ما معتقدیم سرمایه‌گذاری شرکت‌های معتبر خارجی در ایران خود در تضمین امنیت ما می افزاید. سرمایه های خارجی و آوردن آن به کشور هم به نفع ملت و توسعه کشور است.

پارسایی ضافه کرد: ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که توانمندی و تکنولوژی شرکت توتال در داخل کشور وجود ندارد. نمی خواهیم مردم را فریب دهیم چراکه دوران شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه گذشته لذا باید با واقعیات کنار بیایند و توانمندی خود را در کنار تکنولوژی دنیا به کار بگیریم تا وضعیت بیکاری و رکود را بهبود ببخشیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: اگر بخواهیم چوب لای چرخ دولت بگذاریم و به بهانه های مختلف به دولت حمله کنیم مردم تاوان آن را خواهند داد لذا مخالفان دولت واقعیات را بپذیرند و به رای مردم احترام بگذارند. صداوسیما هم در مسائلی که سندیتی ندارد دست از تخریب دولت بردارد چراکه دوران انتخابات گذشته و دولت تا چهار سال بعد مستقر است و ما نباید به خاطر منافع جناحی کشور را با بحران مواجه کنیم.

۲۴ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۲۷۷