ابلاغیه درخصوص خروج ۷ شرکت پالایشی از سبد سهام عدالت اعلام نشده است

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ابلاغیه درخصوص خروج سهام ۷ شرکت پالایشی از سبد سهام عدالت اعلام نشده و سازمان در این امر تابع قانون است.

جعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، با اشاره به خروج سهام ۷ شرکت پالایشی از سبد سهام عدالت اظهارداشت: ابلاغیه درخصوص خروج سهام ۷۷ شرکت پالایشی از سبد سهام عدالت اعلام نشده و در این امر سازمان تابع قانون است.

در جلسه ۲۷ بهمن‌ماه سال  گذشته بود که هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت اقتصاد و به استناد ماده ۳۴ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تصویب کرد تا ۲۰ درصد سهام ۷ شرکت پالایشگاهی از سبد سهام عدالتخارج شود و در پی این مصوبه ۲۰۰ درصد سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس از فهرست شرکت‌های واگذار شده به طرح توزیع سهام عدالت خارج شد و ۳۶ درصد سهام پالایش نفت امام خمینی و ۹ درصد سهام شرکت پالایش آبادان جایگزین آن‌ها شد.

بر این اساس بررسی مصوبه هیئت وزیران در خصوص خروج شرکت‌های سودده از سهام عدالت و جایگزینی شرکت‌های زیان‌ده در دستور کار  هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین قرار گرفت و رای اولیه هیئت تطبیق پذیرش نظر کمیسیون مبنی بر لغو مصوبه هیئت وزیران در خصوص دخل و تصرف در سهام عدالت است. بعلاوه این که با پیگیری کمیسیون اقتصای و اصرار اعضا بر غیرقانونی بودن مصوبه دولت در خروج شرکت‌های سودده از سهام عدالت، در نامه‌ای به رئیس مجلس اعتراض کمیسیون اقتصادی و لغو مصوبه هیات وزیران اعلام شد.

۲۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۲۹۵