قرارداد توتال فضای تردید نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران را از بین می‌برد

قرارداد توتال فضای تردید نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران را از بین می‌برد
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امضای قرارداد توتال را موجب از بین رفتن فضای ترس و تردید نسبت به سرمایه گذاری در ایران دانست.

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در برنامه ششم رشد اقتصادی 8 درصد به دولت تکلیف شده ما نیازمند سرمایه گذاری بالغ بر 150 میلیارد دلار هستیم و این سرمایه باید با مذاکرات در بخش هایی که مزیت ماست بویژه نفت و گاز محقق شود.

وی افزود: قراردادی که امضا شد دستاورد مهمی داشت و آن اینکه فضای ترس، واهمه و تردید نسبت به سرمایه گذاری در ایران را از بین برد. به هر حال توتال یک شرکت بزرگ بین المللی  است و ارزیابی های فنی، اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری خود را دارد و از این جهت شاخص محسوب می‌شود. در واقع این سرمایه گذاری پیام روشنی به دنیا دارد که ایران برای سرمایه گذاری هم جذاب است،‌ هم اقتصادی و هم امنیت لازم را برای سرمایه گذاری دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس ادامه داد: به نظر من همه بخش‌های کشور باید از این گونه اقدامات حمایت کنند،‌ البته این به این معنا نیست که از توانمندی و منابع شرکت‌های داخلی‌مان بهره نگیریم،‌ کما اینکه در همین قرارداد پیش‌بینی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است.

نجفی اضافه کرد: ما باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و شرایط کشور را برای جذب سرمایه گذاری و فناوری پیش رفته فراهم کنیم تا ان‌شاءالله با حمایت همه جانبه مجلس و بخش‌های دیگر شاهد تحقق این سرمایه گذاری‌ها باشیم.

۲۵ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۲۷۹