سرمایه گذاری 424 میلیون یورویی لهستان برای ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن

شرکت آزوتی بزودی ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن با ظرفیت 400 هزار تن در سال را در لهستان آغاز خواهد کرد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ شرکت صنایع شیمیایی گروپا آزوتی ( Grupa Azoty ) لهستان برنامه دارد یک مجتمع عظیم تولید پلی پروپیلن را در شهر پولیس در شمال غرب این کشور، احداث کند.
بر اساس این گزارش ، این شرکت در سال 2015 پیشنهاد ساخت یک مجتمع 424 میلیون یورویی تولید پروپیلن از طریق هیدروژن زدایی پروپان (PDH)، با ظرفیت 400 هزار تن در سال، در شهر Police را مطرح کرد. 
این تاسیسات که قرار است تا سال 2019 میلادی تکمیل شود؛ شرکت آزوتی را درست در زمانی که قاره سبز با رشد فزاینده تقاضا برای این محصول روبروست؛ به یکی از عرضه کنندگان کلیدی خوراک در منطقه تبدیل می کند.
این گروه لهستانی اعلام کرد: در حال حاضر به دنبال یک طرح توسعه ای به مراتب جذاب تر از پروژه تولید پروپیلن هستیم. تصمیم گیری نهایی برای سرمایه گذاری در طرح عظیم تولید پلی پروپیلن یادشده قرار است در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی اتخاد شود. 
بر اساس اعلام شرکت آزوتی در پایان ماه ژوئن، هیئت نظارتی PDH Polska که یکی از زیرمجموعه های گروپا آزوتی به شمار می رود؛ دریافت طرح پیشنهادی احداث یک مجتمع تولید پلی پروپیلن از هیئت مدیره شرکت را تایید کرد. 
آندری نیونسکی، رئیس PDH Polska، عنوان کرد: انتظار می رود تقاضا برای پلی پروپیلن از سوی اروپای شرقی و مرکزی تا سال 2025 میلادی با نرخ سالانه 4.7 درصد رشد یابد. از طرفی سرمایه گذاری های قابل ملاحظه ای به منظور ایجاد ظرفیت های جدید تولید این محصول در سطح اروپا صورت نگرفته است. بنابراین طرح توسعه ای در نظر گرفته شده علاوه بر اهمیت تجاری، نقش مهمی در تامین نیاز بازار اروپا برای پلی پروپیلن ایفا خواهد کرد. 
۲۵ تیر ۱۳۹۶ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۲۹۴