جزئیات امضای ۲ قرارداد جدید ایران و شل انگلیس در صنعت پتروشیمی

جزئیات امضای ۲ قرارداد جدید ایران و شل انگلیس در صنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون از امضای ۲ قرارداد جدید با شرکت شل انگلیس برای احداث یک واحد اتیلن اکساید و به روزرسانی واحد موجود اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون خبر داد.
رحیم شریف موسوی در حاشیه برگزاری مجمع عادی سالانه پتروشیمی مارون از امضای دو قرارداد جدید با شرکت شل انگلیس برای توسعه و اجرای دو واحد جدید در پتروشیمی مارون خبر داد و گفت: بر این اساس قرارداد توسعه، رفع مشکلات عملیاتی و افزایش بهره وری واحد اتیلن گلایگول پتروشیمی مارون با شرکت شل امضا شده و منتظر مبادله این قرارداد هستیم.

 وی همچنین از امضای قرارداد خرید دانش فنی و انجام مهندسی ساخت یک واحد اتیلن اکساید با شرکت شل انگلیس خبر داد و افزود: این واحد اتیلن اکساید قرار است خوراک مورد نیاز واحد پائین دستی خود در پتروشیمی مارون به منظور تولید سالانه ۶۱ هزار تن اتواکسیلات را تامین کند.

به گزارش پترون به نقل از ایپک، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون همچنین با اشاره آغاز تولید آزمایشی از واحد تولید انواع کامپاند پلیمرهای مهندسی به ظرفیت تولید سالانه ۱۵۵ هزار تن کامپاند پلیمر مهندسی، اظهار داشت: از چند هفته گذشته تولید آزمایشی در این واحد آغاز شده و به زودی تولید تجاری و با ظرفیت بالا هم در این واحد انجام خواهد شد.

 شریف موسوی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید و تامین خوراک مجتمع پتروشیمی مارون، بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و افزایش ظرفیت خوراک، مطالعات احداث یک واحد جدید تولید پلی اتیلن هم آغاز شده است.

گفتنی است، شرکت شل اخیرا اولین قرارداد این شرکت انگلیسی-هلندی در قالب فروش لایسنس و انجام مهندسی پایه احداث یک واحد تولید اتیلن اکساید در صنعت پتروشیمی ایران امضا شده است.

بر این اساس شرکت صنایع پتروشیمی ابن سینا همدان و شل انگلیس قراردادی به منظور فروش دانش فنی (لایسنس) و مهندسی پایه احداث یک واحد ۱۲۰ هزار تنی تولید اتیلن اکساید امضا کردند و حتی تاکنون نشست مشترک با شرکت شل در آمستردام هلند به منظور kom (Kick-off meeting) و به اصلاح شروع رسمی پروژه بین دو شرکت انجام گرفته است.

از سوی دیگر درحالی اولین قرارداد با شرکت شل امضا شده که پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه صنایع نفت و پتروشیمی ایران، این شرکت انگلیسی در سه مجتمع پتروشیمی که هم اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارند سابقه همکاری در قالب فروش لایسنس و انجام مهندسی پایه داشته است.

شرکت شل انگلیس تاکنون در ساخت واحد ۴۴۳ هزار تنی تولید اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون، واحد ۵۵۳ هزار تنی منو، دی و تری اتیلن گلایکول پتروشیمی مروارید و واحد ۴۴۳ هزار تنی منو، دی و تری اتیلن گلایکول پتروشیمی فرساشیمی سابقه مشارکت در صنایع پتروشیمی ایران را داشته است.
۲۵ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۰۲
تعداد بازدید : ۵۵۷