طرح جدید ایران برای جلوافتادگی نفتی از عراق/ امضای بزرگترین قرارداد حفاری نفت

طرح جدید ایران برای جلوافتادگی نفتی از عراق/ امضای بزرگترین قرارداد حفاری نفت
مدیرعامل شرکت نفت مرکزی از امضای یکی از بزرگترین قراردادهای حفاری برای توسعه میادین مشترک نفت در غرب ایران خبر داد و اعلام کرد: بر اساس این قرارداد 22 حلقه چاه جدید در میادین مشترک نفت ایران حفاری می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با تعهد مجموعه صنعت نفت به مقام معظم رهبری برای تعیین تکلیف وضعیت توسعه میادین مشترک نفت و گاز ایران در سالجاری، یکی از بزرگترین قراردادهای میادین مشترک نفتی کشور تا چند هفته اینده امضا می شود.
بر این اساس به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت از میادین مشترک با عراق، قراردادی با کنسرسیومی متشکل از شرکتهای حفاری خصوصی ایران امضا خواهد شد.
مهدی فکور در گفتگو با مهر درباره جزئیات امضای این قرارداد حفاری در میادین مشترک نفت ایران، گفت: در حال حاضر 22 دستگاه دکل حفاری در میاین نفت و گاز ایران در مناطق مرکزی به طور هزمان مشغول به کار هستند.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اعلام اینکه اخیرا قراردادی برای ورود 4 دستگاه دکل جدید حفاری به ناوگان حفاری در مناطق مرکزی ایران امضا شده است، تصریح کرد: تاکنون 2 دستگاه دکل حفاری به گمرک ایران وارد شده اند و به زودی با انجام تشریفات گمرکی این دکلها در میادین نفت و گاز مناطق مرکزی مشغول به کار خواهند شد.
این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتبا اشاره به سیاست مجموعه وزارت نفت برای افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز در میادین مشترک کشور، بیان کرد: از این رو به زودی قراردادی برای حفاری 33 حلقه چاه در میایدن مشترک نفتی غرب کشور امضا خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه برای حفاری این تعداد حلقه چاه باید به طور همزمان 7 تا 8 دستگاه دکل حفاری فعالیت کنند، اعلام کرد: این قرارداد عظیم حفاری به کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران و شرکتهای خصوصی واگذار می شود.
این مقام مسئول در پایان با یادآوری اینکه هم اکنون وضعیت توسعه ای تمامی میادین مشترک نفت و گپاز در مناطق مرکزی ایران تعیین تکلیف شده است، خاطرنشان کرد: حتی برای برخی از میادین مشترک دنفت و گاز فاز دوم و سوم توسعه تعریف و در حال اجرا است.
۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۲۲
تعداد بازدید : ۱,۰۱۲