از سرگیری تولید پلی اتیلن در بزرگترین پتروشیمی اوکراین

بزرگترین مجتمع پتروشیمی اوکراین تولید پلی اتیلن را پس از 5 سال دوباره آغاز کرد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، بزرگترین مجتمع پتروشیمی اوکراین موسوم به Karpatneftekhim که در شهر کالوش واقع در استان ایوانو فرانکیسوک این کشور واقع شده است؛ پس از پنج سال تولید پلی اتیلن سنگین (HDPE) خود را در تاریخ ششم ژوئیه از سر گرفت. 
با از سرگیری تولید پلی اتیلن، مجموع ظرفیت موجود در این تاسیسات شامل 300 هزار تن اتیلن، 100 هزار تن پلی اتیلن سنگین، 180 هزار تن سدیم هیدروکسید و 300 هزار تن پلی وینیل کلراید در سال خواهد بود. 
بر اساس اعلام منابع آگاه، مجتمع یادشده ضمن از سرگیری کامل تولید پلی اتیلن سنگین خود، تولید پلی وینیل کلراید (PVC) را نیز در این تاسیسات آغاز کرد. تولید پلی اتیلن در تاریخ 9 ژوئن آغاز شد؛ با این حال به دلیل پاره ای از مشکلات فنی از سرگیری کامل فعالیت های مجتمع Karpatneftekhim به تعویق افتاد. تولید در این مجتمع از ماه سپتامبر سال 2012 میلادی متوقف شده بود.
به دنبال سیاست مالیاتی دولت اوکراین مبنی بر اعمال نرخ مالیات صفر درصد برای خوراک خام پتروشیمی ها به منظور افزایش فرآوری محصولات پلیمری در داخل کشور، این تاسیسات تولید پلی اتیلن خود را از سر گرفت.
مجتمع Karpatneftekhim یکی از زیرمجموعه های لوک اویل- نفتکیم و بزرگترین تولیدکننده محصولات پلیمری در اوکراین به شمار می رود. این شرکت تولیدکننده انواع پلی الفین (اتیلن و پروپیلن)، پلی اتیلن، کلرین (chlorine)، پلی وینیل کلراید و سدیم هیدروکسید (caustic soda) است. 
۲۶ تیر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۰
تعداد بازدید : ۳۳۱